Skip to main content
antwoord

Kan er iets gedaan worden aan de extra MB's die zijn verbruikt?

• November 24, 2025
  • 6 reacties
  • 49 Bekeken

Hoi ik heb perongeluk mijn 4G aangehouden terwijl, ik dat niet wist. Het is 72 euro en ik ben nog maar 17 en ik heb geen idee, waar ik dit geld vandaan moet halen. Is er alstublieft een manier om dit te fiksen of kan de boete misschien wat minder?

Het zou echt heel erg goed uitkomen voor mij

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Parsapour,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de extra kosten!

Om kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Eén bij 80% en één als de internetbundel helemaal op is. Als er na het ontvangen van deze sms'jes geen actie wordt ondernomen en er wordt internet geregistreerd op de simkaart wordt het buitenbundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht zoals ​@JanD ook aangaf! 

Ook ik raad aan om een dataplafond in te stellen. Zo kom je niet voor extra kosten te staan. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

6 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • November 25, 2025

Beste ​@Parsapour daar je minderjarig bent staat het abo op naam  van je ouders en mag je de telefoon gebruiken.

Vraag aan je ouders meteen het dataplafond in te stellen voor €0,50 per maand en gaat dan meteen per 1-12-2025 in, dan voorkom je dat soort buitenbundelkosten.

Het is ook geen boete, maar gewoon de kosten van €0,15 per MB buiten de bundel.

Daar je ouders de rekening betalen, zul je met je ouders een betalingsregeling moeten treffen, inhouden op je zakgeld bijvoorbeeld of (tijdelijk) een bijbaantje nemen.

Friesian
  • Forum Expert
  • November 25, 2025

Vervelend dit voor je ​@Parsapour  

Behalve wat ​@JanD aangeeft ben ik ook benieuwd naar welk merk en type telefoon dat je gebruikt.

Je kunt dat bijvoorbeeld hier instellen.

Hierzo lees je hoe de buitenbundelkosten worden berekend 

Een medewerker, moderator zal zich ook nog melden. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • November 25, 2025

Hoi ​@Parsapour,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de extra kosten!

Om kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Eén bij 80% en één als de internetbundel helemaal op is. Als er na het ontvangen van deze sms'jes geen actie wordt ondernomen en er wordt internet geregistreerd op de simkaart wordt het buitenbundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht zoals ​@JanD ook aangaf! 

Ook ik raad aan om een dataplafond in te stellen. Zo kom je niet voor extra kosten te staan. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • November 25, 2025

wordt het buitenbundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht

Waarom is er eigenlijk zo’n extreem verschil in tarieven tussen binnen bundel en buiten bundel?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 26, 2025

Hoi ​@XTF,

Goeie vraag, dat zou ik even moeten navragen! 

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • December 4, 2025

Knock knock