Skip to main content
antwoord

Kan er iets gedaan worden aan de enorme datakosten?

• August 30, 2025
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben al jaren klant bij u en altijd in de veronderstelling geweest dat dataverkeer wordt afgeknepen bij overschrijding van de databundel. 

Gisteren werd ineens spontaan mijn telefoon afgesloten omdat er kennelijk te veel kosten gemaakt waren doordat ik over mijn bundel gegaan was. Voor iets meer dan 1 gigabyte is 160 euro aan kosten gemaakt. Dit had gewoon onder mijn verjaardagsbundel van 3GB kunnen vallen, die ik nog kon inzetten, maar ook de 500MB bundels waren veel goedkoper geweest.

Uiteraard is het ook deels mijn verantwoordelijkheid, dat ik de voorwaardes niet goed gelezen heb, maar ik had natuurlijk nooit 160 euro betaald voor een hoeveelheid data, waar ik nog een gratis tegoedbon voor had, en anders had ik wel de 500MB bundels genomen. Helaas ben ik na dit incident pas op de hoogte geraakt van de datastop voor 50 cent per maand. Als ik wist dat er zulke hoge kosten gemaakt zouden worden voor dataverbruik buiten de bundel had ik deze allang geactiveerd, maar zoals gezegd ging ik er vanuit dat de datasnelheid gewoon werd verlaagd na overschrijding.

Is er nog eventueel een coulance regeling mogelijk voor mij om de kosten te drukken, want op een maandelijks factuurbedrag van 12 euro (voor 25GB) is een toeslag van 160 euro (voor iets meer dan 1GB) wel erg buitensporig. 

Graag hoor ik of er nog iets mogelijk is.

Met vriendelijke groet

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Liselotje,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Heb je ook onze waarschuwing sms'jes voorbij zien komen? Deze sturen wij als de internetbundel voor 80% is verbruikt en als de internetbundel helemaal op is. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 31, 2025

Beste ​@Liselotje vandaag kun je tot 17u00 contact opnemen met Simyo via WhatsApp:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • September 1, 2025

Hoi ​@Liselotje,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Heb je ook onze waarschuwing sms'jes voorbij zien komen? Deze sturen wij als de internetbundel voor 80% is verbruikt en als de internetbundel helemaal op is. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy