.

Beantwoord

Kan er iets gedaan worden aan de €184,87 kosten buiten de bundel?

  • 14 September 2023
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

Badge +1

Ik ben geen groot verbruiker, daarom heb ik een bescheiden abonnement 200 belminuten en 4000MB data. Nu was ik vanavond aan het hardlopen. Telefoon in de broekzak. Krijg ik 2 SMS van Simyo direct achter elkaar.

“Hoi, je hebt 80% van je internetbundel van 4000MB verbruikt.”

“Hoi, je internetbundel van 4000MB is op. Je betaalt nu 0,15EUR per MB.”

Geen idee wat er aan de hand was maar ik heb de telefoon maar uitgezet. Eenmaal thuis gekomen open ik de Simyo app en zie ik staan dat ik 184,87EUR aan data buiten mijn bundel heb verbruikt. Dit alles binnen een tijdsbestek van 1 minuut!… zie onderstaande log uit de Simyo app, 21x 60MB (60.000kB) x 8,79EUR

Het moet iets op de achtergrond zijn geweest, een update wellicht. Of kan het een storing in de meting zijn? Mijn simkaart is nu ook geblokkeerd vanwege dit waardoor ik helemaal niet meer bereikbaar ben. Wat nu?

Dan de kosten om dit op te lossen. Dit is serieus veel geld voor mij. Als ik 1 hoger data bundel had gehad zou dit (ongeveer 1300MB extra) ruim binnen de 2,00EUR duurdere bundel vallen...

Kan er iets onder coulance geregeld worden?

 

icon

Beste antwoord door Amy 15 September 2023, 12:02

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Je bent nummer 73537 die dit overkomt.

Simyo heeft geen dataplafond, en dat gaat er ook niet komen zeggen ze.
Als je een Android toestel heb kun je instellen dat je niet je bundel komt. 3500 een waarschuwing,
en 3759 echt stoppenn. Bij een iPhone kan dat weer niet.

Vaak krijgen de mensen die niet mopperend betalen maar zich melden de eerste keer een coulance.
Daar gaan de moderators over die zich vast melden later.

Hallo @Dave.G je kunt aan Simyo om een betalingsregeling vragen, indien nodig.

Binnen je mobiel kun je precies zien via welke app je die data in korte tijd verstookt hebt.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Dave.G,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Goed dat je contact opneemt. 

Waar het internet precies aan wordt verbruikt kunnen en mogen wij wegens privacy wetgeving helaas niet inzien. Wel kan je dit vaak terugvinden via de instellingen van het toestel zelf. Om het beste uit de bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen. 

Bedankt voor jullie reacties @JanD en @wimj12! Dat waarderen we 😊.

Groetjes,
Amy

Hallo @Dave.G je kunt aan Simyo om een betalingsregeling vragen, indien nodig.

Binnen je mobiel kun je precies zien via welke app je die data in korte tijd verstookt hebt.

 

Op iPhone kan je dat niet (standaard) zien. daar zie je alleen totalen vanaf de tijd dat je het gereset hebt, dus daar heeft deze gebruiker denk ik ook niet veel aan.

Reageer