Ik ben geen groot verbruiker, daarom heb ik een bescheiden abonnement 200 belminuten en 4000MB data. Nu was ik vanavond aan het hardlopen. Telefoon in de broekzak. Krijg ik 2 SMS van Simyo direct achter elkaar.
“Hoi, je hebt 80% van je internetbundel van 4000MB verbruikt.”
“Hoi, je internetbundel van 4000MB is op. Je betaalt nu 0,15EUR per MB.”
Geen idee wat er aan de hand was maar ik heb de telefoon maar uitgezet. Eenmaal thuis gekomen open ik de Simyo app en zie ik staan dat ik 184,87EUR aan data buiten mijn bundel heb verbruikt. Dit alles binnen een tijdsbestek van 1 minuut!… zie onderstaande log uit de Simyo app, 21x 60MB (60.000kB) x 8,79EUR
Het moet iets op de achtergrond zijn geweest, een update wellicht. Of kan het een storing in de meting zijn? Mijn simkaart is nu ook geblokkeerd vanwege dit waardoor ik helemaal niet meer bereikbaar ben. Wat nu?
Dan de kosten om dit op te lossen. Dit is serieus veel geld voor mij. Als ik 1 hoger data bundel had gehad zou dit (ongeveer 1300MB extra) ruim binnen de 2,00EUR duurdere bundel vallen...
Kan er iets onder coulance geregeld worden?