.

Beantwoord

Kan er iets aan mijn extreem hoge factuur worden gedaan?

  • 24 June 2017
  • 4 reacties
  • 195 Bekeken

Beste Simyo.

Het is weekend en ik zit met een heel vervelend gevoel in mijn maag. Helaas is jullie klantenservice in het weekend niet telefonisch bereikbaar, anders had ik eerst even met jullie gebeld.

Ik krijg vanmorgen een sms-je dat de factuur van Mei niet afgeschreven kan worden met een bedrag van 531,61 :-(

Ik ben hier enorm van geschrokken. Dit moet fout gegaan zijn. Als jullie terugkijken zie je dat ik bijna nooit boven mijn bundel van 20,00 per maand kom. Het kan soms weleens een paar euro zijn, maar niet een torenhoog bedrag zoals nu. Het was mij ook niet eerder opgevallen. Overigens vindt ik het wel erg vervelend dat de kosten buiten mijn bundel zo hoog op kunnen lopen zonder dat ik daar eerder een bericht van ontvang. Waarom krijgt een klant bijvoorbeeld bij 100 mb buiten de bundel niet eerst de keuze om door te gaan met buiten de bundel verbruiken, of tijdelijk geen internet meer op je telefoon. Ik snap echt niet hoe het zo hoog kan oplopen daar wij hier in huis en op mijn werk gewoon wifi hebben. Ik heb een IPhone 6 en de wifi staat ook altijd standaard aan.

Ik heb er gewoon buikpijn van gekregen door dit hoge bedrag. Overigens is dit bedrag ook erg moeilijk op te hoesten. Ik weet wel dat ik mijn mobiele data inmiddels uit heb gezet in huis en op de plekken waar ik wifi heb, want ik wil niet hebben dat dit ooit nog een keer gebeurd. Is het mogelijk dat Simyo hierin wat kan betekenen?

Ik hoop spoedig iets van jullie te horen.

Met vriendelijke groet,
Sabrine
icon

Beste antwoord door Caspar 26 June 2017, 16:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi satijn3,

Welkom op 't forum :)

Jeetje zeg! Dat moet schrikken zijn geweest toen je het bedrag zag! Wauw.

We gaan zeker kijken of hier wat aan te doen valt. Was je wel bewust van het feit dat je over je bundel ging? Heb je bijvoorbeeld waarschuwingen per sms gehad?

Verder wil ik je aanraden om op de iPhone de wifi-assistentie uit te zetten. Dit kan je doen in de instellingen van je telefoon helemaal onderaan in het tabblad mobiel netwerk. Dit zorgt ervoor dat je telefoon niet opeens overschakelt op 3G/4G wanneer het wifi signaal iets minder wordt. Als je wifi-assistentie aanstaat kan het lijken alsof je op de wifi zit, terwijl je telefoon soms gewoon overschakelt op 3G/4G.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar.

Ten eerste alvast hartstikke bedankt voor uw reactie,

Ik heb de waarschuwings sms gemist helaas. Mijn telefoon heeft rond die periode ook een fabrieksherstel gehad i.v.m een storing aan mijn telefoon. Het sms-je van zaterdag dat het bedrag van de factuur van Mei niet afgeschreven kon worden kwam wel gewoon binnen. Die sloeg in als een bom. De Simyo app kijk ik eigenlijk te weinig op omdat ik simpelweg zo goed als nooit over mijn bundel kom. Dit kunnen jullie denk ik ook wel terug zien. De tip van wifi-assistentie op Iphone kan ik zeker wat mee. Die stond inderdaad aan. Nooit geweten dat er op de achtergrond dan van de databundel wordt gesnoept als het wifi bereik minder is. Dat vindt ik dus niet echt een goede instelling van Apple.

Ik zet nu ook voor de zekerheid mijn data uit op de plekken waar ik Wifi heb, ik durf het niet meer aan te laten staan.

Fijn dat jullie er naar willen kijken, want ik ben echt heel erg geschrokken hiervan.

Met vriendelijke groet,
Sabrine van Driel.
De tip van wifi-assistentie op Iphone kan ik zeker wat mee. Die stond inderdaad aan. Nooit geweten dat er op de achtergrond dan van de databundel wordt gesnoept als het wifi bereik minder is. Dat vindt ik dus niet echt een goede instelling van Apple.

Ik zet nu ook voor de zekerheid mijn data uit op de plekken waar ik Wifi heb, ik durf het niet meer aan te laten staan.
.

Wat Wi-Fi assistent is bij Apple, is slimme netwerkwissel bij Android, kan ook iets anders genoemd worden.

Bang zijn is niet nodig....data uit bij Wi-Fi en wanneer niet nodig is altijd goed om data te sparen. En s-nachts je telefoon op vliegtuigstand, daarmee blokkeer je de sim.....en je spaart batterij.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sabrine,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je contact hebt met de klantenservice via Twitter 🙂 Mijn collega heeft je een tegemoetkoming aangeboden en hij heeft die zelfs al ingediend. Maak je dus vooral geen zorgen! Dit komt helemaal goed.

Ik kan me ook zo goed voorstellen dat je hier enorm van schrok. Gelukkig wordt dit allemaal netjes opgepakt. Je bent ook al een tijdje klant natuurlijk!

Heb je nog andere vragen?

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer