Skip to main content
Afgelopen donderdag is mijn sim geblokkeerd wegens hoog verbruik, binnen 2 uur was het verbruik tijdens mijn nachtrust 750MB!

Kosten hiervoor 112,5euro. Gelukkig is Simyo proacief geweest en heeft een nog hogere factuur verkomen en mijn Sim geblokkeerd.

Aan mijn verbruik in 2015 is af te lezen dat ik zelden meer verbruik dan mijn bundel.

Vandaar dat ik telefonisch contact heb opgenomen met simyo om na te gaan wat dit veroorzaakt heeft zodat ik dit volgende keer kan voorkomen.

Deze info kan gezien de wetgeving omtrent privacy niet overhandigd worden! Raar verhaal gezien het een aanvraag is van de gebruiker zelf. Want het kan mij niet voorstellen dat binnen 2uur 750mb verbruikt word door 1 of meerdere app('s) tijdens mijn slaap!



Kan er vanuit Simyo niet voor mij en de andere klanten een fundamentele oplossing gekozen worden? Bijvoorbeeld wanneer er een klant over zijn/haar internetbundel gaat dat de internetsnelheid, net zoals bij andere providers, omlaag gaat. En dat dit niet zoals bij Simyo in de papieren gaat lopen:(
Hoi Sjors,



Welkom op het Simyo Forum.



Graag leg ik je het een en ander uit in het juridische uitzicht, je rekening en het verbruik.

Ik ben wel geen medewerker maar een forum helper!



Juridische gezien kan een telecomprovider niet je datagegevens erbij pakken. Dit omdat als een medewerker dit kan zien het mogelijk een grove schending van je privacy is.

Over de opslag van telecom gegevens zijn al meerdere rechtszaken gevoerd zoals je kan zien op imternet en mogelijk al in het nieuws gehoord hebt.



In theorie kan het heel goed dat er 750 mb in 2 uurtje is verbruikt.

Theoretisch kon het veel hoger zijn.

Op 3 G UTMS kan je maximaal 14,4 MB's per seconde laden.

Laten we in mijn som uitgaan dat er 5 mb per seconde wordt gedownload is dit al (5*60) 300 mb in 1 minuut.



Simyo stopt automatisch alle data als je meer als 100 euro over je bundel heen bent gegaan in 24 uur!

Mogelijk dat dit als je een iPhone hebt een update is van IOS met een aantal apps. Dan is een verbruik zeker niet ondenkbaar.

Of de hele tijd naar Facebook kijken of foto's blijven versturen met Snapchat.

Ik noem maar wat op hè.



De kosten van de verlaging van de snelheid moet ergens vandaan komen.

Dit zou beteken dat de kosten omhoog moeten en de meeste klanten willen dat niet.

Wel heb je de mogelijkheid om MB's bij te kopen bij Simyo.





Hopelijk heb ik het een en ander kunnen verhelderen zo en mochten er nog vragen zijn je weet ons op het forum te vinden!
Hoi Sjors Boomschors,



Welkom op het Simyo Forum.



Oei, wat vervelend dat je een hoge factuur hebt gekregen. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt.



Maikel.twinnie heeft al veel informatie gegeven wat ik niet allemaal zal herhalen. Hetgeen wat hij aangeeft klopt namelijk allemaal. Zoals hij heeft aangegeven kunnen wij niet zien waaraan jouw MB's zijn opgegaan. Dit is privacygevoelige informatie en valt voor ons niet op te vragen. Gelukkig kun je dit vaak wel in je telefoon terugvinden. Via dit blog leggen we uit hoe je dit kunt vinden in je telefoon. Kun je de boosdoener terugvinden?



In het systeem zie ik dat het 1 grote datasessie geweest is. Het lijkt een beetje op een update van de software of van 1 of meerdere apps. Het zouden ook synchronisaties kunnen zijn. Dit wil ook nog wel eens veel data verbruiken. Gelukkig heb je direct een extra MB bundel gekocht.



We proberen je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van je verbruik. Zo krijg je realtime sms'jes van het netwerk en kun je jouw verbruik bekijken via de Simyo App. Dit is allemaal leuk maar niet heel handig als je slaapt. Misschien is het een goed idee om de 'Mobiele data' uit te zetten als je gaat slapen. Jouw telefoon kan dan nog wel gebruik maken van wifi maar zal geen connectie maken met ons netwerk. Deze optie is niet helemaal waterdicht maar wil in deze gevallen wel een uitkomst zijn.



In dit blog geven we nog meer tips en tricks over het verminderen van je verbruik en hoe je het beste met de datalimiet kunt omgaan.



Laat je het weten als je verder nog vragen hebt hierover?



@Maikel.twinnie, heel erg bedankt voor je duidelijke en volledige uitleg!



Groetjes,

Angela

Reageer