.

Beantwoord

Is er een compensatie mogelijk voor mijn factuur?

  • 19 September 2023
  • 7 reacties
  • 131 Bekeken

Badge

Het is zondagavond ( 17/11/2023 ) rond 19.30 uur gaat mijn telefoon op tilt.

Wat is er aan de hand ? 

Door een te hoog Mb gebruik heeft Simyo mijn telefoon, voor uitgaand verkeer,  moeten blokkeren.

Er is een Mailtje onderweg.

Eenmaal thuis gekomen zoek ik voornoemde mail  zo snel mogelijk op.

Het is niet te geloven ik moet echt ruim € 100 betalen alvorens mijn telefoon weer in gebruik kan worden genomen.  Dus geen hacking maar iets anders.

Ik wil zo snel mogelijk mijn telefoon deblokkeren en maak onmiddellijk € 100 over en verhoog mijn Mb’s met 500 voor de prijs van € 5 !

Ik kan nu weer alles als vanouds en ga op zoek naar de reden !

Met mijn abonnement kan ik ieder maand 200 minuten bellen en 2000 MB internetten/+sms. Ruim voldoende wat ook blijkt uit mijn gebruik vanaf 2016.

Ik bel hooguit gemiddeld 100 minuten en Internet 200/300/400 MB per maand.

Na onderzoek kom ik er achter dat na al die jaren voor het eerst mijn belbundel overschreden is met 746 MB. !!

Vandaag ( afgelopen zondag ) was ik onderweg en wilde nu en dan even weten hoe het met Verstappen in Singapore gesteld was.                                                                                                      Ik heb die middag een 12-tal keren, steeds hooguit enkele minuten,  gekeken om te voorkomen dat het te veel MB zou ging kosten. En wat nu blijkt nu dat iedere keer, ongeacht het aantal minuten, 59MB! ( € 0,15 p/MB ) werd afgeschreven. Iets dat mij ook al ook een beetje bevreemde.                      Het totaal komt er op neer dat ik die middag een 700 MB gespendeerd had, ongeveer de overschrijding van mijn bundel ( € 102 ! ) voor een 20-tal minuten Verstappen !!

Dit is voor mij een heleboel geld.

Wat ik het ergste vind is dat ik door niemand van Simyo ben geïnformeerd ( geen mails of sms ) over het te snel oplopen van mijn MB gebruik in september !!

Was dit wel het geval geweest dan had ik extra Mbs op tijd kunnen aankopen en hadden mijn MBs géén € 100,00 maar hooguit € 10,00 gekost!

Ik hoop dan ook dat “Simyo” voor deze ene keer eens over zijn hart strijk en met een redelijke compensatievergoeding over de brug komt en mij ook een methode aanreikt om dit in de toekomst te voorkomen.

 

 

icon

Beste antwoord door Amy 20 September 2023, 12:24

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hallo @CONTROLLER je krijgt 2x een SMS, bij 80% en bij 100% bereik van de maandbundel.

Je kunt Simyo bellen of de reactie van Simyo binnen dit forum afwachten voor een betalingsregeling als je het niet in één keer kunt betalen.

 

Men past vaak genoeg coulange toe, het is bekend dat de systemen altijd wat achterlopen, denk je goed bezig te zijn is nog niet alles verwerkt.

Hopelijk kan men iets compenseren, lijkt mij ook redelijk.

Reputatie 7
Badge +7

Heb je echt geen SMSjes gehad? Dan is er iets misgegaan.

Hoe heb je trouwens gekeken hoe het met Max ging? Op pagina 612 van teletekst? Via nu.nl? Of via een streaming dienst als F1 tv of viaplay?

@JanD TS vraagt trouwens om een compensatie, niet om een betalingsregeling.

@wimj12 Jan wil juist niet dat er gecompenseerd word maar betaald omdat hij denkt dat hij daar aan mee moet betalen, hij pleit dus voor een regeling zodat KPN wat meer verdient voor de aandeelhouders want daar word wel voor gezorgt.😉😉😉

Hallo @CONTROLLER je krijgt 2x een SMS, bij 80% en bij 100% bereik van de maandbundel.

Je kunt Simyo bellen of de reactie van Simyo binnen dit forum afwachten voor een betalingsregeling als je het niet in één keer kunt betalen.

 

Hoi @JanD 

Het is echt beter om, wanneer mogelijk, de TS via 1 kanaal de hulp vanuit Simyo te laten krijgen. In dit geval dus  ook via 1 van de moderators of de community manager. Stelt (hij of) zij voor om bijvoorbeeld te bellen met de klantenservice kan dat altijd nog. Om kosten te besparen is dat idd wat de voorkeur heeft sinds jaar en dag. 

Reputatie 4
Badge +2

Het is zondagavond ( 17/11/2023 ) rond 19.30 uur gaat mijn telefoon op tilt.

@CONTROLLER , deze datum ligt nog in de toekomst 🙂

Als je een toestel met Android hebt kijk dan eens op deze link:

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/

Mits goed ingesteld ga je nooit meer over je bundel. Dit heeft hier, en ook bij mijn vorige provider altijd goed gewerkt.

Meer specifiek: https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/#android

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @CONTROLLER,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Zoals JanD aangeeft sturen wij inderdaad altijd twee waarschuwing sms'jes. Één bij 80% en één bij 100%. Deze waarschuwingen zijn afkomstig van het nummer 1200 en niet vanuit Simyo omdat dit rechtstreeks van het netwerk wordt verstuurd. Wellicht dat je dit over het hoofd hebt gezien. In deze berichten geven wij inderdaad aan dat de bundel bijna op is en wat je kan doen om extra kosten te voorkomen. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen 😊.

Bedankt voor jullie reacties @Friesian@Kaas Berrie, @wimj12, @JanD en @Doornekamp33.

Groetjes,
Amy

Reageer