.

Beantwoord

Is €150,00 per gb geen oplichting?

  • 27 July 2023
  • 2 reacties
  • 136 Bekeken

Badge

Hoe kan het zijn dat je buiten je bundel 150,00 per gb betaald? Is er iemand op het forum juridisch onderlegd die hier uitleg over kan geven. Mijn zoon is dyslectisch en houdt hierdoor niet van lezen. De berichten over je bundel komen van 1200 voicemail is 1233 hierdoor is het ook verwarrend. Je krijgt als beheerder nu pas na +/- 1gb een e-mail en wordt het nummer geblokkeerd. Is er al eens een procedure tegen Simyo geweest over deze absurde kosten in vergelijking met het abbonement? Opmerkingen als: je moet je kind in de gaten houden, eigen schuld dikke rekening enz mogen wel maar voegen weinig waarde toe. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet Rutger 

icon

Beste antwoord door Amy 28 July 2023, 11:51

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

2 maanden geleden was dit ook al uit de hand gelopen?

https://forum.simyo.nl/factuur-en-betalen-65/mega-bedrag-buiten-bundel-wat-kan-hier-aan-gedaan-worden-46528

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rutger321,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten! Ik leg je graag uit hoe dit zit. 

Als de internetbundel op is en er wordt daarna internet geregistreerd op de simkaart wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht omdat wij geen datalimiet hebben. Op veel Android toestellen kan er een datalimiet worden ingesteld via de instellingen van het toestel zelf. Apple heeft deze optie helaas niet. Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Één bij 80% en één bij 100% verbruik van de internetbundel. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie wordt ondernomen door bijvoorbeeld extra MB bij te kopen of het internet uit te schakelen via Mijn Simyo kan het altijd voorkomen dat er bewust of onbewust internet wordt gebruikt.

Wij blokkeren de simkaart voor uitgaand verkeer als er €100,00 buiten de bundel kosten zijn gemaakt. Achteraf kan het bedrag nog wel oplopen omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt. Voor meer tips om het beste uit de internetbundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

We raden daarom ook altijd aan om goed de waarschuwing sms'jes in de gaten te houden zodat er op tijd actie kan worden ondernomen. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met de persoonlijke gegevens die bij de aansluiting horen? Dan kijk ik graag even mee 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer