Skip to main content

.

Goedemiddag,

 

Mijn zoon heeft geen melding gehad dat internet gb op waren.

In nog geen 20 min is er even voor meer dan € 300 data verbruikt terwijl hij nooit over zijn limiet gaat.

Wij vinden dit zeer bijzonder en willen wel even weten waar dit vandaan komt.

Zijn Telefoon is geblokkeerd nu door Simyo.

Op het moment dat er data verbruikt is zat hij niet eens op zijn telefoon.

 

Wij vinden dit zeer bijzonder en zouden graag willen weten hoe dit opgelost wordt.

Hoi @DGJPut,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend lastig dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt wegens internetverbruik buiten de bundel!

Wij versturen 2 waarschuwingsberichten per sms bij 80% en bij 100% verbruik van de internetbundel. Deze worden real time vanuit het netwerk verstuurd. In de sms’jes staat dat je vanaf dat moment €0,15 per MB betaald en dat je het liefst MB's bij kan kopen via Mijn Simyo of alleen via wifi verder kunt internetten om hoge kosten te voorkomen.

Mocht je toch verder internetten via 4G, dan blokkeren wij de simkaart uit voorzorg zodat de kosten niet hogerop lopen. Je geeft aan dat je zoon niet op zijn telefoon zat op het moment dat het verbruik plaats heeft gevonden. Het zou kunnen dat er een download of update heeft plaatsgevonden buiten de wifi waardoor de kosten zijn ontstaan.

Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je onze waarschuwingssms’jes ontvangt zodat je ook op tijd actie kan ondernemen. Ik wil graag met je meekijken waar het mis is gegaan. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens (geboortedatum, adres en e-mailadres)? Ik zoek de aansluiting dan op in ons systeem en zoek dit voor je uit. 

Groetjes,
Roeqajja