.

Beantwoord

Internet limiet

  • 21 February 2013
  • 1 reactie
  • 244 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Vandaag ontving ik van  jullie twee meldingen achter elkaar:
Voor 06-nummer xxx is minimaal 75% van je internetbundel van deze maand verbruikt.
en tien minuten later:
Voor 06-nummer xxx is minimaal 100% van je internetbundel van deze maand verbruikt.

Ik ging meteen kijken, want ik kon me niet voorstellen dat ik zoveel op het internet had gezeten.
Ik zit namelijk vaak thuis op Wifi en gebruik het  3G internet alleen als ik op mijn werk ben.

In mijn verbruik overzicht zag ik dat ik niet alleen 100% internet verbruikt heb, maar er maarliefst al €11,70 overheen zit.
Dit alles omdat ik gisteren (20 feb) één download heb gedaan van 300Mb.
De download was waarschijnlijk een systeemupdate voor mijn telefoon, en ik was thuis toen ik op download drukte.
Ik ging er van uit dat hij via mijn Wifi netwerk zou downloaden, want ik kreeg ook verder geen melding dat ik een grote download zou doen.
Deze melding krijg ik namelijk altijd als ik via 3G een App probeer te downloaden die groter is dan 50Mb.
Volgens mij is het niet eens mogelijk om zo'n grote App via 3G te downloaden.

Mijn vraag is dus: hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Ik zat thuis op Wifi, en stel dat die uitgevallen zou zijn ( wat niet het geval was want ik zat ook op mijn laptop ), waarom krijg ik dan geen melding?
Niemand gaat toch 300Mb via 3G downloaden ... ?

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Lukas
icon

Beste antwoord door Alex 22 February 2013, 10:16

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Lukeijzer,

Helaas kan ik niet zien of de update de oorzaak is geweest van de verbruikte mb's. Wel is het zo dat je toestel verbinding kan maken met het netwerk van je mobiele provider wanneer het wifi signaal weg valt. Je hebt dan niet in de gaten dat de verbinding is overgeschakeld. Om dit te voorkomen raad ik je aan om de mobiele data verbinding volledig uit te zetten wanneer je gebruik maakt van een wifi verbinding.

Groetjes,

Alex

Reageer