.

Beantwoord

Internet gebruik terwijl telefoon uit staat

  • 9 August 2017
  • 2 reacties
  • 492 Bekeken

Dit abonnement wordt door mijn dochter gebruikt.
Standaard zie ik 3 x per dag dataverbruik waarvan ik al had gelezen dat dat door iOS komt.
Wat mij wel verbaasd is dat er ook data wordt verbruikt in het buitenland ( op o.a. 22-7) terwijl de telefoon uit stond omdat ze er toch in het buitenland niet mee kon bellen en appen.
Kunnen jullie uitleggen hoe dat komt?
icon

Beste antwoord door Asma 13 August 2017, 16:57

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Suzanne,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat raar dat er extra kosten worden berekend als de telefoon uit staat.
Allereerst wil ik aangeven dat je dochter erg knap dan is. De meeste jongeren zitten vast aan hun mobiel en vinden het al erg genoeg dat ze die soms van hun ouders in de nacht uit moeten zetten.

Als een telefoon uitstond had hij ook eigenlijk geen data kunnen verbruiken.
In de stand-by modus kan dit wel, of als je snel je telefoon aanzet om over te schakelen op Wifi maar je je mobiele data nog wel aan hebt staan.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Suzanne74,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat er onduidelijkheid is over het internetverbruik van je dochter. Ik snap heel goed dat je hier vragen over hebt.

Het is belangrijk om te weten dat internetverbruik op verschillende manieren kan plaatsvinden. Er vindt verbruik plaats op het moment dat je zelf ervoor kiest om verbinding te maken (Facebook openen/surfen op web). Het is ook mogelijk dat instellingen van je toestel ervoor zorgen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet, zonder dat je dat door hebt. Vaak betekent het dat er automatisch wordt gezocht naar nieuwe e-mailberichten of WhatsApp-berichten. Het komt ook voor dat je telefoon zo is ingesteld dat het nieuwe updates voor je apps of het besturingssysteem (iOS, Android) downloadt. Je kunt hiervoor zelf de instellingen van je toestel nalopen.

Aangezien je telefoon internetverbruik tot stand brengt, is het technisch niet mogelijk dat er verbruik plaatsvindt als de telefoon van je dochter uitstaat. Om na te gaan wat dit verbruik precies tot stand heeft gebracht, kun je het beste terecht op haar telefoon. Het verschilt per besturingssysteem waar je dit kunt vinden. Om deze reden adviseer ik je dit artikel van onze blog te lezen.

Laat je het weten als hier vragen over zijn?

@ Maikel.twinnie, bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Asma

Reageer