Hoi @HansO,
Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten.
Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze sms'jes gelezen?
Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.
Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven.
Wellicht is het een goed idee om het dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen.
Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag mee of ik iets voor je kan betekenen.
Groetjes,
Seren
Beste Seren,
Bedankt voor je reactie, echter ik heb voorheen nooit data verbruik gehad en heb ook nooit Simyo opdracht gegeven . Ik wil alleen kunnen bellen. Heb een dual sim en op andere Belgische nummer heb ik onbeperkt GBs. zeer apart dat ik nu ineens data verbruik.
Leuk idee om een dataplafond in te stellen maar idioot dat Simyo hier €6 per jaar voor in rekening brengt.t
Mijn bel abonnementje was €5 (nu €5,42 na recente verhoging) ik bel nagenoeg nooit met dit nummer en ontvang ook weinig tot geen gesprekken maar wil graag nederlands nummer hebben voor prive WhatssApp gebruik (via WIFI of Data via mn andere sim)
Beste Seren,
Bedankt voor je reactie, echter ik heb voorheen nooit data verbruik gehad en heb ook nooit Simyo opdracht gegeven . Ik wil alleen kunnen bellen. Heb een dual sim en op andere Belgische nummer heb ik onbeperkt GBs. zeer apart dat ik nu ineens data verbruik.
Leuk idee om een dataplafond in te stellen maar idioot dat Simyo hier €6 per jaar voor in rekening brengt.t
Mijn bel abonnementje was €5 (nu €5,42 na recente verhoging) ik bel nagenoeg nooit met dit nummer en ontvang ook weinig tot geen gesprekken maar wil graag nederlands nummer hebben voor prive WhatssApp gebruik (via WIFI of Data via mn andere sim)
Als je geen data wilt, dan lijkt het mij het gemakkelijk om de opties "Internet op jouw mobiel”, die binnen de instellingen van "Mijn Simyo” te vinden is op uit te zetten. Met die optie uit blokkeert Simyo de dataverbinding vanuit hun kant.
Hoi @HansO,
Bedankt voor je reactie.
Het kan zijn dat je toestel heeft gewisseld van sim waardoor er data werd verbruikt via je Simyo sim i.p.v. de andere sim. Het is dan ook handig om je internet uit te zetten in je mijn Simyo. Zo kan er helemaal geen internetverbruik plaatsvinden via je Simyo simkaart zoals @Groentjuh al aangaf. Bedankt voor je hulp!
Groetjes,
Ashley
Nee geen nieuw toestel en of sim gewisseld uiteraard heb ik dat toen uitgezet.Maar is toch raar dat na 4 jaar nooit enig data via deze sim nu ineens GB in rekening. Ik baal ervan dat zulke onverklaarbare dingen gebeuren en ik de rekening krijg al zijn het maar een paar euro.
Nee geen nieuw toestel en of sim gewisseld uiteraard heb ik dat toen uitgezet. Maar is toch raar dat na 4 jaar nooit enig data via deze sim nu ineens GB in rekening. Ik baal ervan dat zulke onverklaarbare dingen gebeuren en ik de rekening krijg al zijn het maar een paar euro.
Ik kan begrijpen dat je hier van baalt, als je mij even een privébericht stuurt kijk ik even met je mee naar een oplossing.