.

Beantwoord

Ineens heel hoog dataverbruik, hoe kan dat?

  • 1 October 2015
  • 4 reacties
  • 414 Bekeken

Goedemorgen Simyo,

Alvast bedankt voor het meeluisteren, oplossen, tegemoetkomen etc.....

Afgelopen maand (September) heb ik een abnormaal hoog dataverbruik. Dit is nogal apart te noemen want toen ik terug kwam uit Indonesië op 15 september had ik nog 500mb in mijn bundel. Aangezien ik heel erg zuinig ben met mijn MB's probeer ik altijd wel onder de 500mb te blijven en soms zet ik zomaar ineens een paar dagen mobieledata/3G uit.

Gistermiddag 30 september om 13:41 kreeg ik een SMS dat ik door de bundel heen was (100%) ik heb meteen alles uitgezet en toch zit ik vanmorgen om 8:00 uur dik 246MN over mijn bundel heen. Kunt uw terug zien waarom dit zo is?waarom ik ineens veel MB's heb verbruikt?

Met vriendelijke groet,

Raymond van der Ploeg
edit: heb mijn telefoonnummer weggehaald op advies
icon

Beste antwoord door Ernst 2 October 2015, 10:35

Bekijk originele reactie

4 reacties

Als je niet wilt dat de hele wereld je gaat bellen bij deze het advies om je nummer weg te halen. Simyo kan je gegevens zien aan de hand van je inlog. Je bericht bewerken kan tot een uur na plaatsen van je bericht.

klik daarvoor op het potloodje

Reputatie 5
Badge +11
Hoi raymondvanderploeg, welkom op ons forum!

Het daadwerkelijk inzien van de oorzaak van je dataverbruik is niet mogelijk voor je provider. Dit is enkel voorbehouden aan de eindgebruiker: jijzelf. De wetgever in Nederland heeft besloten dat dit privacygevoelige informatie is.
Je kunt in je telefoon vaak wel instellen dat dit bijgehouden wordt, als dit al niet automatisch gebeurt. Hopelijk kun je het zo zelf nog terugvinden.
Volgens onze gegevens is het waarschuwingsbericht verstuurd om 13.16 en zijn de meeste kosten rond 13.45 gemaakt. Voor een volgende keer dat je een waarschuwingsbericht krijgt: zet direct op Mijn Simyo de optie Internet op je mobiel uit of koop 500 MB extra.

Voor nu kan ik je wel een tegemoetkoming aanbieden, maar deze zal eenmalig zijn. Niet omdat de kosten onterecht zijn, dat zijn ze namelijk wel, maar omdat je verrast bent door deze kosten. Ik verreken dat je buitenbundel internet kosten van €36,96 met een extra databundel van 500 MB van €8.
Dit scheelt je nu dan €30, maar een eventuele volgende keer, wanneer de kosten misschien hoger zijn, kan dit niet.

Wil je me laten weten of je dit wil, of niet?


Raytje, dank je voor je tip
Hallo Ernst,

Bedankt voor de informatie, ik ga graag in op je tegemoetkoming. Waarvoor hartelijke dank!

Ik zal kijken waar het precies verkeerd is gegaan aangezien ik op dat moment onderweg was en letterlijk de telefoon in me jas zat. Alleen ging de telefoon uit me jas op het moment dat ik die sms kreeg van Simyo. Ik heb nu voor de zekerheid ook alles uitgezet omdat ik amper 'mobiele data' durf aan te zetten.

Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp, Ik ben er absoluut mee geholpen.

Met vriendelijke groet,
Raymond van der Ploeg
Reputatie 4
Badge +10
Hoi raymondvanderploeg,

Bedankt voor je terugkoppeling. Ik ga er voor zorgen dat de tegemoetkoming wordt verwerkt.

Het is wel belangrijk dat je in je telefoon nagaat of je het één en ander kan terugvinden. Wil je dit blog Krijg inzicht in het datagebruik van je apps doornemen? Van welk type telefoon maak je daarnaast gebruik? In een Android telefoon kan je bijvoorbeeld een specifieke periode selecteren. Dit is super handig als het om een bepaald moment of om een bepaalde dag gaat :)

Daarbij geef je aan dat je telefoon in je jas zat. Ook als je zelf niet gebruikmaakt van je telefoon kan hij internetverbinding maken. Je telefoon kan zo bijvoorbeeld updates uitvoeren. Het is belangrijk dat je je instellingen doorneemt en kijkt of je deze beter kan aanpassen. Zo kun je instellen dat updates alleen via Wifi horen te gaan. In dit blog Nooit meer over je mobiele datalimiet heen lees je hier nog meer over.

Laat je het weten?

Reageer