Skip to main content
Vraag

in ongeveer een half uur meer dan 1000 Euro kosten

• March 1, 2026
  • 5 reacties
  • 26 Bekeken

Hallo, ik ben heel erg geschrokken. Ik heb namelijk in een half uur een rekening van meer dan 1000 Euro. Ik begrijp eigenlijk niet zo heel goed hoe dit zo snel zo op kan lopen. Ik heb eigenlijk ook nog nooit meer dan een paar euro bij moeten betalen. 

Omdat mijn laptop veel problemen heeft, wilde ik Linux downloaden en de Wifi werkte niet goed. Het Linux bestand was eigenlijk zo ongeveer 4gb. Ik begrijp niet goed wat er gebeurd is. De kosten zijn in ongeveer een half uur ontstaan. Toen ik het bericht las van 250 Euro ben ik ook meteen gestopt. Ik maak me grote zorgen over deze kosten en vindt het heel vervelend. Kunnen jullie me uitleggen hoe dit kan en of dit klopt? Ik heb inmiddels een dataplafond ingericht maar zit hier heel erg mee in mijn maag.

5 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • March 1, 2026

Beste ​@karinsp dat je het dataplafond geactiveerd hebt is heel verstandig.

Dat je wifi niet (goed) werkte heeft je de das omgedaan en schakelt je telefoon meteen over naar mobiele data en dan begint de teller te lopen à 15c per MB

Je had in je telefoon slimme wifi of hoe dat ook heet, uit moeten schakelen, want dan gaat de telefoon niet meer automatisch over naar mobiele data als de wifi minder goed of weg is.

Tja, en een complete Linux distributie downloaden kost wel een paar GB;s.

Tot 17u00 kun je contact opnemen met Simyo via WhatsApp om een betaalregeling te treffen indien nodig, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Anders onder werktijd via de gebruikelijke kanalen even contact opnemen met Simyo.

Succes

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 1, 2026

@JanD Denk niet dat ze Linux op haar telefoon wilde downloaden..

Was dit soort onzin eigenlijk niet begrensd op 60 euro?

En Simyo, waarom doen jullie je klanten dit aan? Dit kan toch niet?

JanD
  • Forum Expert
  • March 1, 2026

Beste ​@XTF , die begrenzing van 60,50 euro geldt voor buitenbundelkosten buiten de EU.

Ik schrijf ook nergens over Linux op een telefoon. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 1, 2026

Ik schrijf ook nergens over Linux op een telefoon. 

Wat is de relatie met de hoge kosten, Linux en slimme Wifi (assistentie?) ?

JanD
  • Forum Expert
  • March 1, 2026

Goed lezen ​@XTF , ​@karinsp  downloadt blijkbaar een bestand via de telefoon voor de laptop met twijfelachtige wifi,  de mobiel schakelt dan over op mobiel internet en kassa.