Skip to main content
Hallo Simyo,



Ik heb wel eens dat ik over mijn internet bundel ga, verder geen probleem want ik laat het nooit uit de hand lopen. Alleen sinds deze maand is ineens mijn internetverbruik erg omhoog gegaan, tenminste dat zegt de simyo verbruik app. Ik zit ineens meer als €100,- over de bundel en dit is me nog nooit overkomen. Ook op tijdstippen wanneer ik aan het werk ben geweest en dit helemaal niet zou kunnen. Ook is er sinds een aantal weken dat mijn telefoon 's nachts 09 nummers belt. Dit doe ik uiteraard niet zelf maar het gebeurt wel 1 of 2x per dag en dan vooral 's nachts. Deze telefoontjes worden geannuleerd. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb die 09 nummers opgezocht op internet en daar staan helaas geen goede reacties bij en dit zouden oplichters kunnen zijn. Kan dit er iets mee te maken hebben? Ik hoor het graag want ik vind het erg vervelend dat ik ineens zoveel zou bij moeten betalen terwijl dit voor mijn gevoel helemaal niet klopt..



Met vriendelijke groet,

Moniek
Hoi Moniek,



Leuk je weer terug te zien op het forum.



Wat vervelend dat je hoge kosten hebt gekregen. Dat moet schrikken voor je zijn geweest. Super vervelend voor je dat je niet weet waar het verbruik vandaan komt.



Lees eens deze blog door. Zo kom je er wellicht achter wat de boosdoener is. Als je dat weet, heb je meer controle over je databundel wat ervoor zorgt dat je kosten niet zo hoog uitvallen. Laat je me weten of de blog je heeft geholpen?



Raar dat er zomaar gebeld wordt naar 09-nummers. Wordt er naar jou gebeld door die nummers of belt jouw telefoon naar die 09-nummers? Als dat laatste het geval is, dan moet het wel zijn dat iemand echt belt naar die nummers. Anders gaat er echt flink wat fout.



Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar
Beste Caspar,



Bedankt voor je snelle reactie en bedankt voor de tip want die ga ik zeker gebruiken. Alleen gaat het daar niet zo zeer om, ik heb op de tijdstippen die genomed worden mijn telefoon niet gebruikt of er zijn geen updates geweest. Vandaar dat het raar is dat er mb's afgeschreven worden die ik niet kan plaatsen en ik ook nergens terug kan vinden. Daarom denk ik dat het misschien iets te maken kan hebben met die 09 nummers die vanuit mijn telefoon worden gebeld. Ik bel 's nachts blijkbaar 1 of 2x in de nacht naar die 09 nummers, terwijl ik allang slaap rond die tijdstippen en niemand verder bij mijn telefoon kan.



Groetjes, Moniek
Hoi Moniek,



Het kan heel goed zijn dat jouw telefoon internet verbruik zonder dat jij dit door hebt. Het gaat dan niet alleen om updates. Denk aan het binnen halen van mail, synchroniseren van gegevens of apps die op de achtergrond doorlopen. Dit alles kan ineens voor een hoge piek in je dataverbruik zorgen. In sommige gevallen blijft er een internetsessie openstaan die pas midden in de nacht wordt afgesloten. Dit is dan ook het tijdstip wat je ziet staan op je factuur. Heb je in je telefoon terug kunnen vinden aan welke app, of welk systeem, er veel data verbruikt is?



Wat betreft de 09-nummers; in principe staat dit los van jouw dataverbruik. Dit zou eventueel extra kosten kunnen opleveren wat betreft je belbundel. Als de oproep geannuleerd wordt, zou dit verder niet uit mogen maken. Het blijft natuurlijk wel vreemd!



Jouw simkaart kan niet uit zichzelf bellen. In dit geval lijkt het er meer op dat er ergens vanuit je telefoon opdracht gegeven wordt voor dit belletje. Soms is dit een app. Heb je toevallig een nieuwe app gedownload in de periode dat dit begonnen is? Je kunt je telefoon eventueel een fabrieksreset geven. Let er wel op dat je eerst een backup maakt van je gegevens zoals foto's en telefoonnummers. Het zou zonde zijn als je deze kwijt bent. Zorg ervoor dat alle apps wel even verwijderd worden.



Ik hoor graag van je of dit iets opgeleverd heeft.



Groetjes,

Angela
Beste Angela,



Bedankt voor je bericht. Maar ik heb automatisch synchroniseren en alles uit staan. Dit zou niet moeten kunnen dus, ook de internetbladen sluit ik na ieder gebruik af. Maar ik kan nu niks anders doen dan de rekening betalen want ik kom er zo ook niet uit.



Heb wel de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen en gelukkig belt mijn telefoon nu geen 09 nummers meer.



Jullie toch bedankt!



Groetjes,

Moniek
Hoi Moniek,



Fijn dat je telefoon geen 09-nummers meer belt! Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat heel graag :)



Groetjes,

Jihane

Reageer