Skip to main content
Goedenavond beste,

Spijtig genoeg heb ik van de maand februari een hoge rekening ontvangen van 168 euro

Gezien dat ik mijn vorige bundel van 500 min naar XL bel bundel heb verhoogd, was ik in de veronderstelling dat ik Xl kon babbelen.

Helaas ondanks de verhoging van mijn bundel een fikse overschrijding.

Met de klantenservice gebeld een geraagd waarom ik geen sms heb ontvangen?. Met daarin aangegeven dat ik op moet letten gezien mijn XL bundel op gebeld is..

Nee meneer sorry dat doen we enkel bij overschrijding mb's .

Voor mij staat XL als large!

Zonder verder gemekker heb ik om een betalingsregeling gevraagd.

Gisteren heb ik gereageerd op een gestuurde mail met een voorstel voor een betalingsregeling.

Daarin werd aangegeven door een van medewerkers genaamd Fatima dat er contact gezocht is met mij.

Niet voor de gezelligheid maar om het te hebben over de betreffende betalingsregeling.

Prima dacht dat zal dan wel zo zijn en jammer dat mijn voicemail dan niet is ingesproken?

Ik weet niet of dat dit gebruikelijke is dat de "'voicemail" word genegeerd bij een terugbel actie?

Mensen (overigens wil ik niet generaliseren maar de meeste) hebben naast hun contractuele verbintenissen een privé leven,drukke baan,auto rijden ,,gezinsleven,douchen ect...dus er is niet altijd de gelegenheid de telefoon te beantwoorden.

Kortom mijn vraag luid:

Ik wil een betalingsregeling!

Nu krijg ik een mail met daarin een waarschuwende text (betalen binnen de gestelde termijn anders word u , afgesloten!)

Erg fijn na alle maanden trouw mijn betalingen verricht...en word ik nu weg gezet als...vul het zelf maar in?

Ik hoor graag van u, terug.

Groetjes ,

Jamal Elboudkahni
Hoi Samoerai,



Welkom op het Simyo Forum.



Oei, wat schrikken dat je een hoge factuur hebt ontvangen!



Het klopt dat wij geen sms'jes versturen wat betreft de belbundel. Omdat je belverbruik goed bij te houden is via Mijn Simyo en je hier zelf bewust mee om kunt gaan, sturen wij hier geen berichtje over. MB's zijn wat lastiger om in de hand te houden omdat jouw telefoon ook onbewust internet kunt gebruiken. Daarnaast is het wettelijk verplicht om deze sms'jes te versturen wat betreft de databundel.



Dat je dit bedrag niet in 1 keer kunt missen, kan ik goed begrijpen. Gelukkig is er een mogelijkheid om een betalingsregeling te treffen. Ik vind het jammer om te lezen dat dit zoveel voeten in de aarde heeft gehad. Het zou makkelijk moeten zijn om dit te regelen. Jij hoeft hier zelf niet achteraan te bellen. Of mijn collega's standaard een voicemailbericht behoren achter te laten, durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat ze dit niet standaard doen. Ik zal jouw feedback hierover doorgeven. Het is natuurlijk veel makkelijk dat jij een voicemail hierover krijgt als je niet in de gelegenheid bent om op te nemen.



Ondertussen heb je vandaag contact gehad met een collega van onze telefonische klantenservice. Hier is bevestigd dat de betalingsregeling ingevoerd is voor je. Je krijgt hier ook nog een bevestiging van per e-mail of brief.



Is er iets nog niet duidelijk of heb je hier nog vragen over, laat je het dan weten?



Groetjes,

Angela
Beste Angela,

Bedank voor je reactie en je uitleg!

Het is mij helemaal helder en duidelijk wat betreft jou uitleg.

De rekening dat is mijn verantwoordelijkheid en dan ben ik ook berijd hand in eigen boezem te steken.

Echter heb ik een hoop irritatie over gehouden aan de medewerkers (iig medewerker klantenservice en de medewerker van de verstuurde mail).

Medewerker klantenservice: Verwees mij naar de website om een betalingsregeling te regelen?.

Pas na lichtelijk aandringen gaf hij (naam weet ik niet) dat hij dit ook voor mij op gang kon zetten.

Ik zou maandag dacht ik gebeld worden door een medewerker.

Deze zou dan het e.e.a. met mij doornemen voor de betreffende betalingsregeling.

Vervolgens krijg ik een mail met daarin beschreven dat ik gebeld zou zijn maar niet opnam.

In de mail stond een betalingsregeling maar moest akkoord geven.Ik dacht zelf te lezen door middel van te reageren op de verstuurde mail. Dit dus ook uitgevoerd en in afwachting van een sms met link om te betalen.

Vervolgens wederom niets ontvangen wel een mail dat ik nog niet betaald had.

Uiteindelijk dus weer zelf geregeld door middel van jullie forum .

Vandaag overigens wel een anonieme gemiste oproep gehad en geen voicemail dus wellicht jou collega van de klantenservice?

Inmiddels al een ander contract afgesloten enkel door irritatie van dit alles.

Wie weet tot in de toekomst bij leven en wel zijn.

Zie trouwens kopie mail die ik had ontvangen.

Met de vriendelijke groet,

jamal

Zie mail:Reactie vereist voor 08-03-2016



Beste heer/mevrouw El Boudkhani,



U ontvangt dit e-mailbericht naar aanleiding van uw verzoek voor een betalingsregeling voor de factuur van de maand januari 2016 met een factuurbedrag van € 168,24. Omdat u niet in de gelegenheid bent geweest ons telefonisch te woord te staan doen wij u via deze weg een betalingsvoorstel.



Over de betalingsregeling kunnen wij het volgende met u overeenkomen:

• De kosten voor een betalingsregeling zijn € 5,-

• Totaalbedrag van de betalingsregeling € 173,24.

• Het aantal te betalen termijnen is DRIE/3 .

• Het eerste termijnbedrag is € 59,24 en alle overige termijnbedragen zijn € 57,00.

• De termijnbedragen dienen voor de 1ste van iedere maand aan ons te zijn voldaan.

• De betalingsregeling gaat in na activatie en loopt tot en met 01-05-2016.



Hoe gaat dit in zijn werk?

Nadat u akkoord bent met dit betalingsvoorstel ontvangt u van ons een definitieve bevestiging van uw betalingsregeling. Ook ontvangt u van ons een e-mail en een sms met een iDEAL-link voor het eerste termijnbedrag. Wij vragen u het eerste termijnbedrag voor 10-03-2016 te betalen. Dit zorgt voor de activatie van de betalingsregeling. U ontvangt vervolgens voor iedere termijnbetaling een e-mail en een sms met een iDEAL-link. Betaalt u deze alstublieft binnen de gestelde termijn om extra kosten en blokkade van uw aansluiting te voorkomen.



De betalingsregeling vervalt op het moment dat u de betalingsregeling niet nakomt of een afschrijving van een volgende factuur mislukt.



Betaalt u uw termijnbedragen uitsluitend met de iDEAL-links die u van ons ontvangt. Dit zorgt voor een snelle afhandeling van uw betalingen.



Wij lezen graag voor 08-03-2016 of u akkoord bent met dit voorstel.



Meer weten?

Kijk eens op simyo.nl/service of download de Mijn Simyo app vanuit de app Store of Google Play. Bezoek ook eens het Simyo Forum. Hier vindt u snel het antwoord op uw vraag.
Hoi Samoerai,



Wat vervelend om te lezen dat het contact met onze klantenservice op deze manier is verlopen. Het is natuurlijk allesbehalve de bedoeling dat wij op deze manier klanten kwijtraken.



Er worden regelmatig betalingsregelingen getroffen met onze klanten en dit proces verloopt normaal gesproken prima.



Ik zal er uiteraard voor zorgen dat jouw feedback voor onze medewerkers bij de juiste personen terecht komt, zodat we dit soort situaties in de toekomst kunnen voor komen.



Heel jammer dat jij al hebt besloten om een ander contract af te sluiten, maar vanzelfsprekend zien we je op een later moment graag terug bij Simyo.



Is alles inmiddels wel duidelijk omtrent de betalingsregeling?



Ik wens je een fijn weekend.



Groetjes,

Sean

Reageer