.

Beantwoord

Ik heb per ongeluk veel kosten gemaakt voor internet buiten mijn bundel. Kunnen jullie helpen?

  • 1 January 2018
  • 6 reacties
  • 475 Bekeken

Beste,

Ik ben nu bijna een jaar lid bij Simyo en heb nul klachten ervaren. Echter wil ik nu wel degelijk aan de bel trekken. Afgelopen zaterdag heb ik een rekening van 100 euro opgebouwd. Dit omdat ik buiten mijn internet bundel ben gegaan. Dit was allemaal mijn eigen schuld, ik was vergeten wifi aan te zetten voordat ik spotify op zette, dus jullie staan volledig in jullie recht om mij 100 euro extra te factureren. Dat is best een hoog bedrag voor een jongen van 13 ... (!).

Echter heb ik een abonnement van 16 euro per maand, en nu ervaar ik dus dat Simyo van mening is dat het mogelijk moet zijn dat men in een halve dag tijd nog eens een extra rekening van 100 euro moet kunnen opbouwen. Op het internet lees ik dat dit vaker gebeurd bij Simyo, met klachten vanuit 2014, dus nu heb ik wel een aantal vragen. Mijn vader gaf aan dat ik dit het best contact met de klantenservice hierover kon opnemen. Omdat jullie vandaag gesloten zijn stel ik mijn vragen dus via dit forum.

1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten zou ik graag kwijt willen schelden door Simyo. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat ik nooit zo ver buiten mijn bundel ga, dus duidelijk het geval van een domme fout. Mijn fout natuurlijk, maar als ik vergeet in te checken bij NS en het gebeurd verder nooit, heb ik de mogelijkheid tot kwijtschelding.

2. Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten, maar gezien het feit dat dit veel vaker gebeurt bij andere mensen ben ik wel benieuwd of Simyo plannen heeft om dit beter te stroomlijnen. Bijvoorbeeld een handmatige confirmatie die bevestigd moet worden in de Simyo app om te bevestigen dat je 1000% (ruwe schatting) meer gaat betalen per MB. Of bij iedere 5 euro overschrijding een waarschuwing sms. Dat zou voorkomen dat er per ongeluk dit soort buitensporige facturen volgen.

3. Kun je ook bij je instellingen regelen dat internet buiten je bundel niet mogelijk is? Dat zou dit soort onverwachte rekeningen kunnen voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Dors
icon

Beste antwoord door Els 3 January 2018, 14:34

Bekijk originele reactie

6 reacties

1. Ja Simyo heeft een coulance regeling.

2. Klant is verantwoordelijk voor het verbruik. Simyo geeft wel tips om het te voorkomen maar dan nog blijft je als klant verantwoordelijk. Klanten krijgen bij 80 en 100% verbruik een bericht. Lees deze blog om inzicht te krijgen in je verbruik en om hoog verbruik te voorkomen.

3. Nee, filosofie van Simyo is dat je altijd kan internetten. Met bundel voor een gereduceerd tarief of zonder bundel tegen een hoog tarief. Een tarief dat Simyo mag vragen conform de vrije markt.

Voor een 13 jarige heb je overigens een net geschreven bericht gepost. Ik heb nog wel een tip. Luister Spotify bij voorkeur offline. Dit kan je in de app instellen. Je zult wel muziek moeten downloaden.
Beste Ray,

Dank voor je reactie. Kun je me laten weten hoe de coulance regeling werkt en of ik daarvoor in aanmerking kom? Liefst per e-mail als dat kan.

Dank je.

Dors
Beste Dors.

Ray's daden bennuh groot en hij ken veel. 😉 Maar een coulance is iets wat bepaald wordt door een moderator, een medewerker van Simyo. Hij/zij meldt zich ook bij je via dit topic en alles wordt dan duidelijk gemaakt.

Ray is net als ik een actief klant, helpende.

Groetjes
Friesian
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Dors,

Welkom op het Simyo Forum! Oei, dat is dan inderdaad een dure luistersessie geworden. Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt.

Op het moment dat je internetbundel voor 80% of 100% is verbruikt, sturen we je een waarschuwing per sms. Ik zie dat we je deze op 25 en 27 december hebben verstuurd, heb je deze berichten gelezen? Op deze manier waarschuwen we klanten voor eventuele buitenbundelkosten als ze na het opraken van de internetbundel alsnog gebruik blijven maken van deze dienst. Zo kun je er op tijd nog voor kiezen om extra MB's bij te kopen of de optie voor internet uit te zetten in de Netwerkinstellingen op Mijn Simyo. Mocht je volgende maand dus weer zo'n waarschuwing ontvangen, neem dan direct maatregelen om extra kosten te voorkomen. Om onze klanten voor nog hogere facturen te beschermen blokkeren we de aansluiting op het moment dat er binnen korte tijd hoge kosten zijn ontstaan, dit noemen we Hoogverbruik. Ik zie dat jouw aansluiting ook wegens Hoogverbruik is geblokkeerd.

Het is bij ons niet mogelijk om een dataplafond in te stellen, sommige telefoons en apps bieden deze oplossing echter wel. In dit artikel op onze website kun je lezen hoe je kunt voorkomen dat je over de limiet van je bundel gaat.

Afhankelijk van de situatie kunnen wij soms éénmalig een coulance aanbieden. Ik heb dit voor jouw aansluiting nagekeken en kan je het volgende aanbieden: de kosten voor internetverbruik buiten je bundel kunnen worden verrekend met een extra bundel van €10,-. Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik dit gaan aanpassen op je factuur, goed? Ook heb ik de blokkade voor hoogverbruik van je aansluiting verwijderd, je nieuwe bundels voor januari zijn van start gegaan, hier kun je na het uit- en aanzetten van je telefoon weer gebruik van maken.

Laat je het me weten als je nog vragen hebt en als je akkoord gaat met deze eenmalige coulance?

@ Ray en Friesian, bedankt voor jullie input!

Groetjes,
Els
Beste Els,

Dank voor je reactie en de eenmalige coulance. Dit lijkt me een mooie oplossing en dus akkoord!

gr Dors
Reputatie 6
Badge +5
Hi Dors,

Namens Els graag gedaan! 3 weken nadat het bedrag van je rekening is afgeschreven, zal er een terugstorting van een groot deel van het bedrag plaatsvinden. De internetkosten op je factuur zullen, zoals eerder aangegeven, € 10,-.extra zijn. Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het graag! :)

Groetjes,
Niels

Reageer