Skip to main content
Beste lezer,



Vanaf maart ben ik opeens 2 keer meer gaan bellen dan in de maanden daarvoor (+/- 500 minuten -> +/- 1000 minuten). Terecht dan ook dat ik voor maart een factuur heb gekregen die vele malen hoger is dan normaal (€38 -> €174).



Die factuur heb ik echter niet bewust voorbij zien komen. Als ik dat wel had gedaan had ik uiteraard voor €4 de belbundel XXL gekocht om op deze manier +/- €150 te besparen in april.



Ik had het wel attent gevonden als hier iets van een waarschuwing voor was gekomen. Eigenlijk al halverwege maart, maar anders iig begin april. Ik was me hier nu niet van bewust en zodoende is de factuur voor april nog een stapje erger geworden: €212.



Achteraf gezien had ik dus met €8 belbundel verhoging zo'n €350 kunnen besparen (= ongeveer de kosten voor een jaarabonnement). Kan hierin daarom iets tegemoet gekomen worden?



P.s.

Inmiddels heb ik de bundel uiteraard aangepast naar XXL en let ik op hoeveel ik deze maand ga bellen. Omdat de aanpassing pas eind mei in gaat.
Aanvullend: de factuur van €174.44 is afgeschreven op 27 april. Vandaar dat ik deze uitschieter in de kosten nu pas tegenkom. Volgens mij is dit dus het eerste 'communicatiemoment' dat er is geweest.
Ik weet niet hoe Simyo dit oppakt, maar ik wil alleen zeggen dat je te allen tijde je beltegoed kunt raadplegen op de Simyo app en ook in Mijn Simyo. Die gegevens zijn niet real time maar worden een paar keer per dag geüpdatet. Desondanks krijg je een aardig inzicht in de stand van zaken en kun je je mentaal voorbereiden op de factuur die gaat komen...:P
Hoi Raoul,



Welkom terug op ons forum:)



Wel voor iets heel vervelends, helaas. Zoals Scotsman(bedankt!) al aangeeft kun je via Mijn Simyo en de Simyo app 24 uur per dag je verbruik inzien.

Het is een eigen keuze en een stukje eigen verantwoordelijkheid om daar wel of geen gebruik van te maken.

Zeker als je er van bewust bent dat je meer bent gaan bellen.;)



Helaas, kan ik je in deze situatie ook niet tegemoet komen. Ik zie dat je je belbundel hebt aangepast naar een XXL bundel.

Deze wijziging gaat in op 1 juni.:D



Tot die tijd is het inderdaad verstandig om goed op je verbruik te letten. Heb je de Simyo app op je telefoon staan?

Reageer