Ik ben al jaren een trouwe klant, en niet voor niets Simyo bevalt me altijd goed en om die reden heb ik Simyo in mijn kenniskring vaak aangeraden. Na 10 jaar schik ik me opeens wezenloos door een rekening van €350(!)en een geblokkeerde simkaart omdat ik over mijn internetlimiet ben gegaan. Dit kwam als een complete shock want dit heb ik (uiteraard) nooit. Nu blijk ik al 8 dagen onwetend internet buiten mijn bundel te gebruiken.
Sinds maart beschik over een nieuwe telefoon, helaas viel deze bijna direct en is de achterkant kapot. Ik wou deze gelijk laten repareren en hield daarom de simkaart in mijn oude disfunctionele telefoon. Door de huidige crisis zijn er echter geen onderdelen in het hele land beschikbaar om de nieuwe te repareren, ik check het echter elke week en laat mijn simkaart daarom in mijn oude telefoon zitten en gebruik die als hotspot voor mijn nieuwe telefoon. Zodoende heb ik dan ook de afgelopen 3 maanden 2 telefoons opzak. Mijn nieuwe die gemaakt moet worden, en mijn oude disfunctionele die ik enkel als wifi-hotspot gebruik (voor de rest mankeert er van alles aan en komen de meldingen ook niet door). Hierdoor heb ik de gestuurde SMS’jes niet gelezen aangezien die op mijn niet werkende telefoon aankomen.
Het rare is echter dat ik in maart en april onder de helft van mijn verbruik heb gezeten en in mei opeens een hele hoge uitschieter heb zoals te zien is in de bijgevoegde afbeelding. De voorgaande twee maanden heb ik precies dezelfde opzet gehad met twee telefoons dus daar zou het niet direct aan moeten liggen. Daar was mijn verbruik juist vrij laag ten opzichte van eerdere maanden.
Ik neem aan dat het niet de bedoeling kan zijn voor Simyo om klanten de stuipen op het lijf te jagen met zulke hoge kosten. Vandaar dat jullie een SMS sturen wanneer de bundel is verbruikt. Het lijkt me echter vrij duidelijk dat ik de SMS niet gelezen kan hebben aangezien ik 8 dagen lang internet heb gebruikt nadat ik over mijn limiet ben gegaan.
350 euro is in mijn ogen een onredelijk groot bedrag voor iets waar ik nu achteraf pas achter kom. Ik hoop dat jullie dat ook zo zien en met enige redelijkheid een coulanceregeling tot stand kunnen brengen.
Groet, Arne