Enkele dagen geleden heb ik een email gekregen vanwege hoogverbuik van het datagebruik van mijn zoons telefoon (extra kosten van 160 euro in 2 dagen tijd!!). En ik krijg daar een raar gevoel bij.
Mijn zoon heeft vorige week woensdag een sms ontvangen van simyo dat zijn datalimiet bereikt was.
Vanaf dat moment heeft mijn zoon (van 13 jaar) alleen nog maar via Wifi gebruik gemaakt van zijn internet (wij hebben sterk internet thuis, telefoon springt niet op 3G).
Wat schetst mijn verbazing? Vanaf die woensdagavond is er een idiote hoeveelheid aan datagegevens gebruikt. 1,5 Gb (!!!) in 2 dagen tijd. Terwijl hij normaal gesproken in een maand tijd tussen de 750-1000 MB verbruikt. Hij heeft de telefoon niet anders gebruikt, geen filmpjes gekeken en de telefoon heeft zelfs het grootste gedeelte van de tijd thuis gelegen. Op tijden dat de telefoon thuis lag, is er soms wel 400 MB verbruikt. Heel bijzonder...
Wij hebben e.e.a. uitgezocht en wat blijkt; op de telefoon van mijn zoontje is er niets terug te vinden van het dataverbruik wat jullie claimen. Op basis daarvan zijn wij naar onze rechts-tussenpersoon gestapt en deze heeft onderzoek verricht. Volgens onze tussenpersoon heeft Simyo vaker met deze klachten te maken en zijn er ook meerdere klachten bij Tros Radar bekend gemaakt hierover.
Ik schrik ontzettend van het verbuik en ben van plan om geen gebruik meer te maken van het abonnement van Simyo. Dan sluit ik liever elders een abonnement af, waarbij dit soort buitensporig verbuik in anderhalve dag tijd niet mogelijk is. Ik ben al veel jaren klant bij Simyo, maar vindt deze manier van doen echt vreemd. Vooralsnog ben ik niet bereid om de rekening van 176 euro te betalen. Ik zou heel graag zien dat Simyo coulant omgaat met de afwikkeling van deze factuur.
Hoop spoedig een bericht te ontvangen van u.
Met vriendelijke groet
AM Goossens
Annette
Beste antwoord door Ruud
Bekijk originele reactie