Vanmiddag kreeg ik een SMS'je over dat mijn mobiele nummer uit voorzorg geblokkwerd was in verband met hoge gebruikskosten en dat er sprake was van een rekening van minimaal 100 euro. Ik schrok me rot en ben gelijk gaan kijken in mijn simyo-app. Daar bleek het bedrag tot grote schrik veel hoger te zijn, namelijk meer dan 1000 euro. Ik heb geen SMS'jes gekregen dat mijn bundel op 80% of op was. Wat moet ik nu doen?
Beste
Wat een vervelend bericht om mee te maken.
Wat moet ik nu doen?
Laat ik voorop stellen dat niks moet. Maar ik raadt je aan om na te gaan wat deze kosten heeft veroorzaakt.
Simyo heeft hiervoor een blog gemaakt
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/
Wat het financiële betreft kan ik je niet verder helpen, hierover hoor je meer van de moderator.
Als FE hebben we hierover al kritische opmerkingen gemaakt zowel richting klant als naar Simyo.
Zijn er volgens jou punten die beter kunnen, zo ja welke?
Ondanks deze vervelende rot-situatie een fijne pinksterdag.
Hoi detlef,
Super zuur dat je zoveel kosten hebt gemaakt! Ik heb gelijk even je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat Simyo je op 30 mei om 12:27 een sms'je heeft gestuurd dat de bundel voor 80% is verbruikt en op 31 mei om 14:24 een sms'je dat de hele bundel is verbruikt. Vanaf dat moment maak je gebruik van het internet voor €0,15 per mb. Ik kan me voorstellen dat dit misschien niet volledig bewust is gebeurd, ik kijk daarom graag even mee of ik iets kan betekenen in de kosten. Ik raad je sowieso aan de databundel op te hogen aangezien je vaker niet genoeg heb aan deze bundel.
Stuur je mij nog een privéberichtje met jouw adresgegevens? Dan kan ik voor je navragen of ik iets aan de kosten doen.
Groetjes,
Daisy
Ik heb inmiddels contact gehad en hoef gelukkig niet de hele rekening te betalen. Ik had overigens vorige maand mijn bundel aangepast. De overschrijding van mijn bundel vond gisteren plaats, op de laatste dag van de bundel: in 1 uur 8 gb verbruikt door spotify. Maar goed, gelukkig kom ik nu aardig goed weg
Wel wil ik nog kwijt dat ik geen sms’jes heb ontvangen toen mijn bundel op was. Dat heb ik een paar maanden geleden ook gemeld op dit forum. Simyo geeft aan ze wel te hebben verstuurd, maar kennelijk blijven ze ergens rondzweven. Ik zou daarom graag vooraf kunnen instellen dat buiten bundel gebruik geblokkeerd is. Helaas kan dat niet. Of wel?
Ik zou daarom graag vooraf kunnen instellen dat buiten bundel gebruik geblokkeerd is. Helaas kan dat niet. Of wel?
Hier zelf ook net naar gezocht en inderdaad niks kunnen vinden (via de app tenminste)
Nu blijkt dat de wifi per ongeluk uitgezet is en we nu met een rekening van enkele honderden euro's zitten en dit allemaal in minder dan een week? En dit allemaal voor >95% binnenshuisgebruik … Is er hier ook nog wat aan te doen?
De waarschuwing’s sms waar ik hierboven over lees zie ik nu is afkomstig van een ‘1200’, niet zoals het blokkeringsbericht van ‘Simyo’. Aangezien dit in de afgelopen jaren nog nooit is voorgekomen had ze geen idee waar het over ging, van zoals gezegd afzender ‘1200’, en er verder geen acht op geslagen. Ik heb nu in de telefoon (ook pas een nieuwe sinds enkele maanden na de overstap van een telefoon met Windows erop) iig limieten en waarschuwingen ingesteld mocht het ooit weer gebeuren.
Alvast bedankt!
Ik zou daarom graag vooraf kunnen instellen dat buiten bundel gebruik geblokkeerd is. Helaas kan dat niet. Of wel?
Nee, dit kan niet.
Wat informatie. https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/waarom-ben-ik-niet-afgesloten-bij---282?c=350
Beiden een fijne pinksterdag.
Ja, het is alleen een beetje onduidelijk voor de minder ingelichte klant als het andere bericht ‘Simyo’ als afzender heeft. En het is ook niet zo dat ze normaal een grootverbruiker is
Ook van 1200 heb ik geen sms ontvangen.
Hoi Detlef,
Fijn dat het nu opgelost is, ik zal voor de zekerheid even je nummer doorgeven aan de technische afdeling zodat zij kunnen onderzoeken of de sms'jes wel aankomen of waar het mis gaat.
Groetjes,
Daisy
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.