Skip to main content
Hallo,



Ook wij hebben hoge facturen in september en voor 1 nummer is inmiddels oktober ook al mb's op.

Het rare is dat we zo'n beetje gelijk een sms kregen dat helft verbruikt was en ook weer dat we door de mb's waren.

Er zijn 3 nummers bij Simyo ingebruik. En bij zowiezo 2 daarvan was op 5 sept de melding 50% verbruikt en op 7 sept. was alles verbruikt.

Kunnen jullie eens nakijken waar dit vandaan komt, alle andere maanden bljven we in de mb's en nu dik erboven. Heel raar.



Gr.

astrid
Simyo heeft helaas geen inzage in jullie mb gebruik, althans niet met wie en wat. Dit ivm de wet op de privacy.

Ik zou zelf eens goed terugblikken wat de oorzaak van de overschrijding zou kunnen zijn geweest.

Zelf zou ik de boel in de gaten houden en een data manage app installeren. Ook via de Simyo app die tegenwoordig aardig bij de tijd is, kun je e.e.a. monitoren

Verder maar wachten wat een moderator hier komt zeggen.
Hoi astridje,



Om je vraag vindbaar te maken voor andere forumleden, heb ik het topic verplaatst naar het "factuur" subforum.



Wat vervelend dat je onverwacht een hoge factuur hebt ontvangen 😞. Zoals koorelle al terecht aangeeft, mogen en kunnen wij niet inzien waar je data aan opgebruikt is. In deze blog, hebben we verschillende manier uitgelegd hoe je je verbruik in kunt zien op je telefoon. Ook zie ik dat je gelukkig al je MB's hebt opgehoogd, zodat dit volgende maand niet meer kan gebeuren.



Hebben koorelle en ik je vraag zo beantwoord? 🙂



Bedankt voor het antwoord koorelle!
ik heb een hoge factuur,

geen melding gekregen helemaal niks.

heb een erg hoge rekening die ik eigenlijk helemaal niet kan betalen.

maar ik heb op de site gelezen dat het een heel erg groot probleem is bij simyo zelf.

ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen.
Floor123 ik heb toch het idee dat het niet helemaal duidelijk is hoor.

Jouw schrijfsel "dat het een heel erg groot probleem is bij simyo zelf" kan ik niet onderschrijven.

Per slot van rekening ben JIJ degene die je telefoon bedient en niet simyo.

Jij zult toch echt zelf in de gaten moeten houden of je niet over je belminuten en/of je megabytes heengaat.

Ik krijg netjes een melding als ik 50 procent van mijn dataverkeer heb verbruikt.

Wat belminuten betreft heb ik geen idee want van de 100 minuten die ik heb, verbruik ik er nog niet eens de helft.



Er is de Simyo app en er zijn ook diverse andere apps die jouw belminuten en dataverkeer in de gaten kunnen houden.



Succes ermee!
ik heb een hoge factuur,

geen melding gekregen helemaal niks.

heb een erg hoge rekening die ik eigenlijk helemaal niet kan betalen.

maar ik heb op de site gelezen dat het een heel erg groot probleem is bij simyo zelf.

ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen.




Hoi floor123, welkom op het forum van Simyo!



Ik zie dat je in september fors over je Internetbundel heen bent gegaan, waardoor er €140,84 aan verbruikskosten zijn ontstaan.



Nu is er in september inderdaad helaas een issue geweest, waardoor je je verbruik via mobiel internet op Mijn Simyo met een grotere vertraging werd bijgewerkt dan normaal.

Daarnaast waarschuwen we je wel ook via sms op 50% en 100% van je Internetbundel, deze sms'jes zijn leidend, omdat ze realtime worden verstuurd, heb je deze sms'jes niet ontvangen?



Omdat ik begrijp dat het niet je bedoeling is geweest om deze kosten te maken, zal ik je eenmalig tegemoetkomen door de extra kosten die zijn ontstaan door mobiel internet te verrekenen tegen een extra Internetbundel.



Wil je daarvoor de incasso van de factuur storneren? Dan ontvang je z.s.m. van onze financiële afdeling een e-mail om de factuur incl. de tegemoetkoming te kunnen voldoen.



@koorelle, dankjewel voor het meedenken! 🙂

Reageer