Skip to main content

.

Beste Simyo,

Afgelopen maand kreeg ik mijn factuur binnen waar ik erg van geschrokken ben, ik ben namelijk €160,30 over mijn bundel heen gegaan. Ik heb de sms niet gezien dat ik bijna over mijn bundel heen was gegaan. Ik ben al een lange tijd lid van Simyo, het bevalt me super goed en ik heb ook nooit eerder een sms gemist. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat ik nooit zo ver buiten mijn bundel ga. Het is natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden maar is er misschien toch iets wat jullie voor mij kunnen doen? En hebben jullie misschien ook nog tips wat mij kan helpen om dit in de toekomst te voorkomen? Dat zou ik erg op prijs stellen 😊

Ik hoor graag van jullie!

Met Vriendelijke Groet,

Meini Hoekstra

Hoi @Meini Hoekstra,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent! We begrijpen dat het inderdaad wel eens kan voorkomen dat je de waarschuwing sms'jes hebt gemist. Zolang het internet op de simkaart aan blijft staan en er wordt op de achtergrond internet verbruikt als de internetbundel op is betaal je €0,15 per mb. Het kan altijd voorkomen dat er onbewust internet wordt verbruikt. Denk bijvoorbeeld aan het updaten van apps, een app die op de achtergrond nog aanstaat of het synchroniseren van foto's en video's. Er is een instelling in de iOS telefoon dat we '’Wifi-assistentie'’ of via de Android '’slimme netwerkwissel'’ noemen. Dit is een instelling die vaak standaard aanstaat. Dit houdt in dat het toestel automatisch mag overschakelen naar het 4G netwerk als de Wifi zwakker is of als de Wifi tussendoor even wegvalt. Je kan er via de filmpjes, die ik heb gelinkt, achter komen hoe je dit kan uitschakelen.

Ook kan je ervoor kiezen om het internet op de simkaart uit te schakelen als je er zeker van wilt zijn dat je alleen kan internetten met een Wifiverbinding. Dit kan je uitschakelen via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Internet en bellen. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag nog de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan beteken in de gemaakte kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer