Skip to main content
Vraag

Ik dacht dat ik 500 MB had bijgekocht maar toch kosten van €75,00, hoe kan dit?

• October 26, 2025
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik heb een probleem: ik heb blijkbaar voor €75 aan MB's buiten mijn bundel verbruikt de afgelopen 20 uren terwijl ik dacht ik 500 MB's had bijgekocht ongeveer 20 uren geleden (toen ik het sms'je had gekregen dat het op was)

Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik dacht echt dat ik nieuwe MB's had gekocht.

De afgelopen maanden kom ik niet toe met de grootste bundel van 20 GB's, dus meestal koop ik net (of net niet) optijd bij. Hierdoor zit ik dan meestal op €66 per maand i.p.v. de originele €16. Nu vind ik het niet zo erg om een keertje €15 euro voor 100 MB's buiten de bundel bij te betalen... maar €75 is echt te veel. Dat is dubbel van het origineel en dat heb ik niet in mijn budget zitten.

Omdat ik meestal niet van wifi gebruik kan maken, zit ik veel op 3g en 4g.

Daarnaast die grens aanzetten voor 50 cent is mogelijk niet handig, want hoe kan ik dan bijkopen vanaf mijn telefoon.

En soms lijken die sms'jes een beetje aan de late kant binnen te komen.

Ik hoop dat we eenmalig een oplossing kunnen vinden.

Groet Jean.

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • October 27, 2025

Beste ​@Jean V ook als je het dataplafond aan hebt staan kun je altijd bundels bijkopen, daar geldt dan ook weer het dataplafond voor.

Friesian
  • Forum Expert
  • October 27, 2025

Beste ​@Jean V  een aanvulling op ​@JanD .

Het dataplafond is een limiet vanuit Simyo, ik zou je dat altijd aanraden als extra bescherming. Deze datalimiet mag je enigszins los zien van MB bijkopen, dat kan bijvoorbeeld dan ook via SMS. Bellen en sms gaat normaal gesproken gewoon ook al is de limit van data bereikt 

Verder komen de sms waarschuwing realtime van het netwerk. Een medewerker, moderator zal ook nog contact met je opnemen en de verdere details bespreken 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • October 27, 2025

Hoi ​@Jean V,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je baalt van de extra kosten. 

Ik zie dat je van ​@JanD en ​@Friesian al juiste informatie hebt ontvangen, bedankt heren! 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee.

Groetjes,
Amy