Skip to main content
bundel 100 belminuten voor 3 euro: waar ik normaal ruim voldoende aan heb

in augustus 2014 is mijn rekening met ruim 80 euro hoger uitgevallen doordat ik plotseling opgenomen werd in het ziekenhuis is er veel gebeld is

Simyo heeft geen limiet aan mij doorgegeven of advies gegeven de bundel te verhogen, ik kan ook geen limiet instellen

in september 2014 is de bundel met 8 minuten overschreden, voor deze 8 minuten moet ik 5 euro extra betalen wat ik in geen verhouding vind met de bundel 100 belminuten voor 3 euro, dit geeft mij het gevoel dat ik duidelijk getild word en overweeg elders te gaan zoeken
Hoi rozemajb, welkom op het het forum van Simyo.



Ik heb dit topic met je vraag verplaatst naar het forumonderdeel Factuur. Volgens mij kunnen andere forumbezoekers met eenzelfde vraag zo makkelijker hun antwoord vinden.



Wat vervelend dat je je zo verrast voelt door je facturen. €80 in plaats van de gebruikelijke €3 is wel even slikken, inderdaad.

Wist je niet wat onze buiten bundel tarieven zijn? We maken daar geen geheim van, ze staan ook duidelijk vermeld op onze tarievenpagina op internet welke je kunt vinden door op elke pagina van onze website bovenin op het woord 'tarieven' te klikken.

Het verschil tussen binnen en buiten de bundel hoort ook een beetje bij elkaar. Hoe lager het binnen bundel tarief, hoe hoger het buiten bundel tarief.



Je geeft aan dat we je niet hebben laten weten dat je je bundel overschreden had en dat we je niet pro actief benaderd hebben om dan je bundel te verhogen.

Dat klopt ook helemaal. We laten enkel bij databundels weten dat een bundel overschreden wordt. Dat doen we omdat de wetgever ons dat verplicht. Voor je belbundel kun je op Mijn Simyo wanneer je wilt de stand van je bundel checken. Mocht je een smartphone hebben, dan hebben we ook een app waarmee je dit kunt zien.

Op zich is het technisch wel mogelijk om je aan te raden je bundel te verhogen wanneer je bundel verbruikt is, maar dan is het al te laat denk ik. Een wijziging, die je elke maand kunt doen, gaat namelijk de volgende maand in.



in september 2014 is de bundel met 8 minuten overschreden, voor deze 8 minuten moet ik 5 euro extra betalen


Waar in je facturen zie je dit terug?

In augustus heb je je bundel met 17 minuten overschreden. 1 gesprekje van minder dan 1 minuut naar een Simyo klant (€0,01) en een gesprek van ruim een kwartier zijn buiten je bundel. Aangezien gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond kom je dan op 16 minuten waar je bijna €5 voor betaalt.



In september zie ik geen kosten omdat je bundel op is, maar enkel gesprekken van en naar het buitenland waar extra kosten voor in rekening zijn gebracht.



Ik vind het jammer dat het voor jou voelt dat je getild wordt, maar we hanteren simpelweg de tarieven die we voor iedereen gebruiken.

Reageer