Skip to main content
Na 24 uur geen wifi thuis te hebben gehad door een storing bij Ziggo, wordt ik vanmorgen geconfronteerd met een enorme rekening voor internet buiten de bundel. Het gaat om de tel. van mijn zoon van 15 . Hij is autistisch en heeft deze telefoon voor noodgevallen. Daarom ook een abo sim only zonder internet afgesloten. Hij was gisteren thuis wegens studiedag en heeft dus onbewust en onopgemerkt door ons, zitten internetten. SMS doet hij niet aan dus als er eentje naar hem is gestuurd vanwege het verbruik dan heeft hij die niet gelezen of niet begrepen. Er is uiteindelijk om 22.23 gisteravond een mail naar mijn telefoon gestuurd die ik vanmorgen pas heb ontvangen want toen was de storing weer voorbij. Bij nazien in My Symio bleek de schade al 190 euro te bedragen!!

In de brief van Bel Simpel staat dat ,als er hoogverbruik is op één dag , boven de 75 euro, de telefoon wordt afgesloten. Hoe kan het dan dat het bedrag zo is opgelopen? Het is mij nu pas opgevallen dat ik in My Symio blijkbaar nóg een optie nl die van internet had moeten uitzetten. Ik ben er van uit gegaan dat dit abonnement internet onmogelijk maakte maar daarin was ik blijkbaar naïef...

Kunnen jullie hier nog iets aan doen?? Het is echt een enorm bedrag voor ons!
Als die optie "Internet op je mobiel in Nederland" in mijn Simyo UIT staat, zou internetten via Simyo onmogelijk moeten zijn! Als deze uit stond en internetten was toch mogelijk dan kan een Simyo moderator dat zien. In alle gevallen, die ik op het forum hierover voorbij zag komen, vergoedde Simyo in dat geval alle kosten.



Als ik uw bericht lees, geloof ik dat deze optie gewoon aan stond. Hierdoor was internetten mogelijk.



- Zonder databundel is internetten mogelijk! (= 0,15 euro/MB)

- Met databundel is internetten mogelijk! (= eerst bundel, daarna 0,15 euro/MB)

- Zonder databundel en met optie "Internet op je mobiel in Nederland" in mijn Simyo UIT is internetten niet mogelijk!

- Met internetbundel, maar met de optie "Internet op je mobiel in Nederland" in mijn Simyo UIT is internetten niet mogelijk!



Nu waarom is het mogelijk om die maximum van 100 euro buiten de bundel (was vroeger 75 euro) te overschrijden?

Simyo's systemen krijgen de verbruiksgegevens van KPN met vertraging. Hier kan enkele uren tussen zitten. Zodra Simyo's systemen hoogverbruik detecteren, dan sluiten ze de verbinding voor uitgaande verbindingen af! Dan zijn de systemen in veel gevallen te laat, want KPN levert met vertraging. Tussen het punt dat die 100 euro was verbruikt en dat Simyo's systemen de verbinding afsluiten zit tijd. Gedurende die tijd kun je nog gebruik maken van de verbinding en dus meer kosten maken.



Zet in ieder geval die optie "Internet op je mobiel in Nederland" in mijn Simyo UIT als je zoon geen internet mag gebruiken. Mogelijk kom je in aanmerking voor éénmalige coulance voor het hoge verbruik zonder/buiten databundel. Een moderator zal hiernaar kijken/hierover beslissen.



PS. Stel Ziggo's wifispots in op de toestellen zonder databundel; Dan kun soms nog wel eens internetten als je niet thuis bent, zonder dat het meer kost! Ook kun je dan, als de storing alleen bij jou is, internetten via de modem van de buren.
Dank voor je bericht. Ik heb dit abonnement een half jaar geleden afgesloten. In de begeleidende brief van Bel Simpel staat dat er vanaf 75 euro hoogverbruik de dienst wordt geblokkeerd. De optie internet op zijn telefoon [ mobiele data en roaming] stond uit. Ik heb echt gedacht dat hij alleen via wifi kon internetten. Niet gezien in mijn symio dat er nog een optie aan stond { waarom eigenlijk??? hij zou ook standaard uit kunnen staan toch? }

Ik hoop maar dat ik voor een coulance regeling in aanmerking kom. De optie in mijn symio staat in ieder geval nu uit!
Hoi Blyme123,



Welkom op het Simyo forum :)



Wat een vervelende situatie zeg! Het is sowieso al geen pretje dat je door de storing zo lang geen wifi had, dat zijn aansluiting is afgesloten wegens hoogverbruik maakt het er niet veel beter op.



Internetten buiten de bundel kost € 0,15 per MB. Als je geen internetbundel hebt, kunnen de kosten dus al snel hoog oplopen. Het is daarom ook verstandig om de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo als je geen internetbundel hebt. Je kunt dan alleen nog internetten via de wifi. Dit kost geen geld. Het is daarom ook heel goed dat je deze optie nu uit hebt gezet. Dan kunnen zulke dingen niet meer gebeuren :)



Onze simkaarten worden altijd standaard met de internetoptie aan naar onze klanten verzonden. In de mail die je hebt ontvangen na je bestelling, wordt dit ook gecommuniceerd. Hierin adviseren we je ook om je internetoptie uit te zetten als je geen internetbundel hebt.



We blokkeren je simkaart op het moment dat er meer dan € 100,00 binnen 24 uur buiten de bundel wordt verbruikt, of wanneer er meer dan € 250,00 binnen een week buiten de bundel wordt verbruikt. Je verbruik komt zoals Groentjuh al aangeeft, met een vertraging van ongeveer 4 uur bij ons binnen. Daarna kunnen we je simkaart pas blokkeren. Het kan dus gebeuren dat de kosten inmiddels al meer dan die € 100,00 of € 250,00 zijn geworden. Dit zijn de algemene regels voor hoogverbruik van Simyo. Het is daarom heel vreemd dat Belsimpel iets anders communiceert. Kun je daarom een kopie van die brief sturen naar webcare@simyo.nl? Dan ga ik onderzoeken waarom je tegenstrijdige informatie hebt ontvangen.



Ik zie trouwens ook dat je een hoge factuur voor de maand januari hebt. Dit komt ook door internetgebruik buiten de bundel. Was je hiervan al op de hoogte? Ik wil je graag eenmalig in deze kosten tegemoet komen. Ik heb je hierover een mail gestuurd.



Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?



Groetjes,

Samantha



@Groentjuh Heel erg bedankt voor je hulp! 🙂
Hallo Samantha,

Ik ben vanzelfsprekend heel erg blij met jouw hulp! De factuur van januari komt pas 16 februari dus die had ik nog niet gezien! Wat een ellende....Gelukkig heb je een oplossing hiervoor. Wordt de factuur van februari met het nieuwe bedrag automatisch geïncasseerd? In My Symio is er nog niets verandert of duurt dat even. Nogmaals heel erg bedankt en de internetoptie in my symio staat inmiddels uit...
En de brief van Bel Simpel zal ik inscannen en opsturen!
Hoi Blyme123,



Wat fijn dat je dit een goede oplossing vindt! De vergoeding op de factuur van februari passen we direct aan op de factuur. Je gaat straks dus een aangepaste factuur van ons ontvangen. Ik heb deze vergoeding al aangevraagd, onze financiële afdeling moet hem nog verwerken. Vandaar dat je op Mijn Simyo nog geen verandering ziet 😉 No worries, als straks je factuur verzonden wordt, staat hier het juiste bedrag op.



Ik ben erg benieuwd naar de brief van Simpel. Die zien we binnenkort wel verschijnen :)



Als er nog andere vragen zijn, hoor ik dat graag :)



Groetjes,

Samantha

Reageer