Skip to main content

.

Vraag

IDeal betaling én op factuur, klopt dit?

Goedemiddag. Zojuist een nieuw toestel aangeschaft met verlenging. D,m.v. iDeal het eenmalige gedeelte voldaan. Nu lees ik in de bevestigingsmail dat hetzelfde bedrag ook op mijn eerstvolgende factuur staat, ook is dit te zien in mijn eigen Simyo omgeving. Dit lijkt mis te gaan. Wat nu? Is hier al eerder ervaring mee?

JanD
  • Consultant
  • 18 januari 2025

Beste ​@Chihuahua misschien heb je iets aan onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice/gespreid-betalen

Die telefoon zal natuurlijk gefactureerd moeten worden als bewijs dat je een nieuwe telefoon gekocht hebt. Ik ga er vanuit dat die Ideal-betaling daarmee verrekend is/wordt.

Wacht anders even de reactie van een moderator af na het weekend.

Succes.

• Beginner
  • 18 januari 2025

Hallo JanD. Dank voor je reactie. Zal de reactie van een moderator afwachten. Fijne avond!

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 20 januari 2025

Hi ​@Chihuahua,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

JanD schreef:

Beste ​@Chihuahua misschien heb je iets aan onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice/gespreid-betalen

Die telefoon zal natuurlijk gefactureerd moeten worden als bewijs dat je een nieuwe telefoon gekocht hebt. Ik ga er vanuit dat die Ideal-betaling daarmee verrekend is/wordt.

Wacht anders even de reactie van een moderator af na het weekend.

Succes.

Het antwoord van ​@JanD klopt inderdaad. Ik zie op je aansluiting dat de betaling goed is gegaan. De kosten hiervan zie je dus terug op je factuur, maar deze worden niet opnieuw afgeschreven. 🙂

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • 20 januari 2025

Goedemorgen Roeqajja. Dankjewel voor je snelle reactie en duidelijke toelichting. 

Mvg,

Chihuahua.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 20 januari 2025

Hi ​@Chihuahua,

Bedankt voor je reactie.

Graag gedaan! :)

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • 31 januari 2025

Voor mij geldt precies hetzelfde. 

De kosten van de telefoon heb ik via ideal betaald en deze staan nu ook op de factuur van december en januari. Het bedrag is nu opnieuw afgeschreven. Dat klopt niet en ik neem aan dat dit gewijzigd kan worden?

JanD
  • Consultant
  • 31 januari 2025

Beste ​@Renske KJ als je normaal gesproken via automatische incasso betaald, wordt het automatisch met een volgende factuur weer verrekend.

Ashley
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 31 januari 2025

Hoi ​@Renske KJ,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Ik zie inderdaad dat er iets mis is gegaan met je betaling. Ook zie ik dat je al contact hebt gehad via de klantenservice hierover. 

Als het goed is ontvang je vandaag een mailtje hierover en welke stappen er worden ondernomen om dit te corrigeren. Onze excuses hiervoor.

Groetjes,
Ashley

• Beginner
  • 25 maart 2025

Bij mij ook hetzelfde. Heb mijn abonnement verlengd en daarbij een telefoon aangeschaft. Deze direct betaald via ideal. Vervolgens staat hij ook op mijn aankomende factuur. 

Kunnen jullie me helpen om een dubbele betaling te voorkomen?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 26 maart 2025

Hoi ​@HJW,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je inmiddels al contact hierover hebt gehad met onze klantenservice. Hopelijk heb je meer duidelijkheid gekregen! 

Groetjes,
Amy

Reageer