Skip to main content

.

Hoe kan het dat mijn zoon net thuis op de wifi zat én toch buiten zijn bundel is gegaan? We zijn er juist altijd heel scherp bij hem op dat hij goed oplet dat hij niet over zijn data gaat en hebben toen hij naar de middelbare ging zijn databundel expres opgeschroefd. Nu krijgen we net een melding via de mail dat hij over de 100 euro extra kosten heeft gemaakt en zijn abonnement geblokkeerd is. 30 minuten later krijgen we nog een keer een mail (wij waren niet thuis, dus hebben het pas net gezien), waarin staat dat hij al over de 250 euro heeft verbruikt. Terwijl het dus al bij de 100 euro geblokkeerd zou zijn? Kijken we in de app, heeft hij in 50 minuten 265 euro aan data verbruikt, terwijl hij dus thuis op de wifi dacht te zitten (wifi stond ook aan) en het dus al volgens jullie informatie in de mail al bij de 100 euro geblokkeerd zou zijn. Hoe kan dit zo'n hoog bedrag in zo'n korte tijd zijn en waarom wordt zijn telefoon niet eerder geblokkeerd, zoals bij dat eerste mailtje al beloofd was? Echt onbegrijpelijk dit!   

Hoi @Leeuwtje,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten de bundel! Ik kan goed begrijpen dat je hiervan geschrokken bent.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Om deze reden sturen wij altijd waarschuwingsberichten bij 80% en bij 100% verbruik van de bundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo om kosten buiten je bundel te voorkomen. Wij proberen de simkaart bij €100 verbruik buiten de bundel te blokkeren, echter wordt het internetverbruik altijd met een vertraging geregistreerd in Mijn Simyo. Om deze reden kan het zo zijn dat de kosten toch hogerop lopen indien er veel MB's in een korte tijd worden gebruikt.

Je geeft aan dat de telefoon verbonden was met wifi. Ik raad aan om de wifi-assistentie uit te schakelen in het toestel. Dit is een optie die standaard ingeschakeld staat in de telefoon. Hiermee geef je je telefoon toestemming om automatisch over te schakelen naar 4G zodra de wifi-verbinding even wat zwakker is. Op onze website hebben wij een blog met meer databesparingstips, misschien is dit handig om door te nemen.

Ik kan me voorstellen dat de kosten niet bewust zijn gemaakt en wil daarom graag overleggen met onze financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag met je mee naar de mogelijkheden.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer