.

Beantwoord

Hoogverbruik veel te laat afgesloten. Wat nu?

  • 28 August 2023
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Tot mijn grote schrik kreeg ik een mail dat het abonnement van mijn dochter was geblokkeerd door hoogverbruik data buiten de bundel. Dit bedrag was opgelopen to 356 euro. Afgezien van het feit dat ik het belachelijk vind dat simyo geen gebruiksplafond of iets dergelijks aanbiedt, ben ik behoorlijk boos dat ik, terugkijkend kan zien dat ze al twee weken buiten haar bundel zit. Waarom wordt er door Simyo niet eerder ingegrepen?? Als dit de manier is waarop dit bedrijf geld moet verdienen… waarom laat Simyo het zo hoog oplopen? 

Ik hoor graag of hier iets aan te doen is. 

 

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 29 August 2023, 16:55

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Norass,


Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij een e-mail hierover. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Wij kunnen het begrijpen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? We kunnen dan samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

Bedankt Roeqajja voor de snelle reactie en de erg schappelijke oplossing!

Ook de tips laat ik mijn dochter lezen en uiteraard ook toepassen. Dank hiervoor. 

Fijne dag gewenst!

Groet

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Norass,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te zien dat je blij bent me de oplossing 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer