Skip to main content

.

Ik ben nu bijna een jaar lid bij Simyo en heb nul klachten ervaren. Echter wil ik nu wel degelijk aan de bel trekken. Afgelopen nacht heb ik een rekening van ruim 128 euro opgebouwd. Dit omdat ik buiten mijn internet bundel ben gegaan. Dit was allemaal mijn eigen schuld, ik was vergeten wifi aan te zetten voordat ik een fingm yuop zette, dus jullie staan volledig in jullie recht om mij 128 euro extra te factureren.Echter heb ik een abonnement van ongeveer 14 euro per maand, en nu ervaar ik dus dat Simyo van mening is dat het mogelijk moet zijn dat men in een uur tijd nog eens een extra rekening van 128 euro moet kunnen opbouwen. Op het internet lees ik dat dit vaker gebeurd bij Simyo, dus nu heb ik wel een aantal vragen.

1. Hebben jullie een coulantie regeling? De extra gemaakte kosten zou ik graag kwijt willen schelden door Simyo. In mijn historie is ook duidelijk te zien dat ik nooit zo ver buiten mijn bundel ga,ik gebruik nooit mijn bundel. dus duidelijk het geval van een domme fout. Mijn fout natuurlijk, maar als ik vergeet in te checken bij NS en het gebeurd verder nooit, heb ik de mogelijkheid tot kwijtschelding.

2. Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten, maar gezien het feit dat dit veel vaker gebeurd bij andere mensen ben ik wel benieuwd of Simyo plannen heeft om dit beter te stroomlijnen. Bijvoorbeeld een handmatige confirmatie die bevestigd moet worden in de Simyo app om te bevestigen dat je 1100%(ruwe schatting) meer gaat betalen per MB.

met vriendelijke groet, Shewa

Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga?

​​​​​​@Megan , Simyo kan daar niets aan doen.

Zelf kun je in je telefoon een datalimiet instellen, zodat bij het bereiken van je datalimiet het internet stopt en je alleen via wifi kunt internetten of een extra bundel bijkopen.

​​​​​​@Megan , Simyo kan daar niets aan doen.

Zelf kun je in je telefoon een datalimiet instellen, zodat bij het bereiken van je datalimiet het internet stopt en je alleen via wifi kunt internetten of een extra bundel bijkopen.

Dat is wat de klant kan doen, mits hij/zij een android-mobiel heeft. Ik heb begrepen dat dat in andere besturingssystemen niet kan…

Ik ben van mening dat Simyo hier terdege wel iets aan kan doen: door de voorwaarden te wijzigen. Ik heb sinds december een abo van Simyo en ook actief op dit forum. Als ik lees wat hier allemaal op dit punt voorbij is gekomen en komt.

Dat is wat de klant kan doen, mits hij/zij een android-mobiel heeft. Ik heb begrepen dat dat in andere besturingssystemen niet kan…

Ik kan me niet voor stellen dat je in een (veel te) dure Iphone zoiets niet in zou kunnen stellen, terwijl dat in de meest simpele Android-telefoon wèl kan.

Ik ben van mening dat Simyo hier terdege wel iets aan kan doen: door de voorwaarden te wijzigen

Dat is dus het verschil met KPN, bij Simyo heb je meer diensten voor minder geld. Gaat Simyo de diensten uitbreiden, gaat het ook meer geld kosten en wordt het minder aantrekkelijk om naar Simyo over te stappen @Katana 

@JanD Dat laatste is mij natuurlijk ook duidelijk. Maar als dit zo doorgaat met die negatieve berichten hier op het forum, dan wordt dit op gegeven moment anti-reclame voor Simyo.

Ik ben zelf heel tevreden over Simyo, maar ik zal toch heel voorzichtig zijn om andere mensen Simyo aan te raden.

Ik kan me niet voor stellen dat je in een (veel te) dure Iphone zoiets niet in zou kunnen stellen, terwijl dat in de meest simpele Android-telefoon wèl kan.

iOS is heel beperkt hierin. Waar je bij Android automagisch elke maand de datatellers kan resetten naar 0, kan zelfs dat al niet bij iOS. En als gevolg daarvan is het moeilijker (want je moet handmatig de statistieken resetten) om bij te houden welke app recent veel data verbruikte en is het natuurlijk ook niet mogelijk om een waarschuwing en blokkade in te stellen bij een bepaalde hoeveelheid verbruik.

Hi @Megan,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je hoge kosten hebt gemaakt vanwege dataverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan weer deblokkeren.

Wij hebben op onze website een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Ik kan me goed voorstellen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag overleggen met de financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen naar de mogelijkheden kijken 🙂.

Bedankt voor al jullie hulp @JanD, @Katana en @Groentjuh😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer