.

Hoog verbruik

  • 28 November 2012
  • 0 reacties
  • 235 Bekeken

Badge
28-11-2012



Simyo
Postbus 58800
1040 JA Amsterdam

Betreft: klacht over de hoogte van de telefoonrekening november
Telefoonnummer:

Geachte heer/mevrouw,

Op 19 November j.l. Heeft Simyo de simkaart geblokkeerd van bovenstaand nummer.  Over deze rekening  en de manier waarop Simyo met deze situatie omgaat wil ik een klacht indienen.

Simyo heeft zoals bovenstaand vermeld de simkaart bijbehorend aan bovenvermeld mobiele telefoon nummer geblokkeerd voor in/uitgaande gesprekken.  Dit zonder enige waarschuwing  vooraf ontvangen op bovenstaand telefoonnummer.
Pas na vier dagen kwam ik te weten via twitter dat Simyo deze simkaart geblokkeerd heeft vanwege hoog dataverbruik in de nacht van 18/19 november. Na enig onderzoek kwam ik erachter via een medewerker van Simyo dat er vele malen gebruik is gemaakt van mijn mobiele dataverbinding tussen 00:00 en 04:00 in de desbetreffende nacht. Volgens dezelfde medewerker zou ik in deze nacht ook een sms hebben ontvangen met daarop de waarschuwing dat de simkaart geblokkeerd zou worden. Bij controle op dagtekening van deze brief heb ik deze sms niet kunnen traceren.  Ook lag ik op het moment van dit dataverbruik te slapen, ik moet immers om 5:30 opstaan voor mijn baan.

Voorts rijzen er bij mij vragen naar aanleiding van de antwoorden van de medewerker met wie ik telefonisch contact had. ( een nieuwe simkaart van een andere provider)
Deze heer verklaarde dat het hoge dataverbruik verklaard zou kunnen worden door het feit dat bepaalde zogeheten apps aan het updaten waren en dat dit via de mobiele dataverbinding tot stand kwam omdat mijn wifi verbinding thuis te zwak zou zijn om een verbinding tot stand te brengen met mijn mobiele telefoon.
Deze beredenering klopt niet omdat de apps op mijn telefoon altijd eerst om toestemming vragen om te kunnen updaten.
Wanneer u mijn vorige facturen nader bekijkt kunt u zien dat ik nog nooit zoveel data verbruikt heb in het verleden terwijl er niks is veranderd aan mijn Wifi instellingen van mijn modem, ook is deze niet verplaatst en ben ik niet verwisseld van provider.
Bovendien woon ik in een appartement waarbij ik altijd contact maak met mijn wifi via de mobiele telefoon en deze verbinding dus ruim toereikend is voor mijn gehele appartement. De afstand is relatief gezien zeer kort daar ik een klein woonoppervlak huur.
Ook ben ik in dezelfde periode niet veranderd van mobiele telefoon en ik heb ook geen andere apps geïnstalleerd of gewijzigd de afgelopen 3 maanden.

Omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat er ergens een fout moet zijn gemaakt ben ik uiteraard gaan uitzoeken of deze fout mij ligt. Vandaar dat ik in de instellingen van mijn mobiele telefoon de gegevens heb bekeken en hieruit kan opmaken dat ik in totaal het afgelopen half jaar aan  3,08 GB hebt verbruikt via de mobiele data verbinding. (mobiele-datatracker) Dit is ook op te maken uit de voorgaande facturen van Simyo.
Omdat ik het erg vreemd begon te vinden heb ik op internet gezocht naar gebruikers met hetzelfde probleem, hieruit kwam naar voren dat er talloze klanten van Simyo zijn met hetzelfde probleem. Ook deze klanten zijn zonder pardon geblokkeerd. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het probleem bij de individuele klant ligt daar de meeste klanten verschillende merken mobiele telefoons gebruiken. Hiermee sluit ik dus meteen de mogelijkheid uit dat het hier een fout van de fabrikanten van mobiele telefoons betreft.


Omdat ik in een eerder gesprek met de Consuwijzer op de procedure gewezen ben stuur ik u eerst deze brief. Wellicht kan er onderzoek verricht worden naar het bovenstaande en andere klanten van Simyo. Graag wil ik u er op wijzen dat ik inmiddels een email adres heb opgesteld waar klanten van Simyo hun gegevens kunnen achterlaten om gezamenlijk een klacht in te dienen bij Simyo.  Op dit email adres heb ik van verscheidene klanten de klachten verzameld. Mocht dit nodig zijn dan zijn wij als groep bereid om verdere stappen te ondernemen.



Om bovenstaande redenen  vraag ik u mijn telefoonrekening te herzien.

Ik verzoek u vriendelijk binnen vier weken na dagtekening van deze brief op mijn bezwaar te reageren, en zo snel mogelijk de hoogte van mijn telefoonrekening aan te passen. Wanneer u mijn klacht binnen de genoemde termijn niet, of niet naar tevredenheid afhandelt, zie ik mij genoodzaakt deze klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.


Met vriendelijke groet,

Harm Thiessens




Ben je ook gedupeerd met een hoge rekening?
Mail naar speciaalvoorsimyo@hotmail.com

0 reacties

Geen reactie

Reageer