Skip to main content
Vraag

Hoog verbruik 13 jarige dochter

• July 21, 2026
  • 2 reacties
  • 22 Bekeken

Beste klantenservice van Simyo,

Via deze weg wil ik een dringend verzoek om coulance bij u indienen met betrekking tot de recente buitenbundelkosten op het mobiele nummer van mijn dochter. Vandaag is de simkaart van dit nummer preventief geblokkeerd vanwege een hoog verbruik, hiervan kreeg ik een mail. Tot mijn grote schrik zag ik dat er in slechts drie dagen tijd een bedrag van ruim € 326,- buiten de bundel is verbruikt. Zij is op kamp. Ik heb contact met haar gehad zojuist en zij geeft mij aan wel verbinding met de wifi te hebben gemaakt, maar dat de wifi er wel telkens uit lag.

Dit abonnement is afgesloten voor mijn 13-jarige kind. Het verbruik is volledig onbewust en onopzettelijk opgelopen. Mijn kind was zich helaas niet bewust van de waarschuwings-sms'jes en de snelheid waarmee de kosten per MB (€ 0,15) buiten de bundel oplopen. Het sms’je had ze wel gehad, maar hier was bij haar geen ‘lampje’ gaan branden (ze begreep deze niet).

Omdat dit de allereerste keer is dat ons dit overkomt en het om een minderjarig kind gaat, wil ik u vriendelijk vragen of u in dit specifieke geval een coulanceregeling kunt treffen. Ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen waarbij (een deel van) de kosten kan worden kwijtgescholden dekkend voor deze situatie.

Ik heb me meteen ingelezen in hoe zoiets kan gebeuren en voorkomen had kunnen worden. We hebben hier namelijk nog nooit mee te maken gehad, we nemen verschillende mobiele abonnementen af bij Simyo. Inmiddels heb ik ook direct maatregelen genomen om dit in de toekomst te voorkomen, zoals het Simyo dataplafond te activeren.

Ik hoor heel graag wat u in deze situatie voor ons kunt betekenen. Alvast hartelijk dank voor uw begrip en medewerking.

2 reacties

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • July 21, 2026

Beste ​@MarTim , buiten het dataplafond, dat op 1 augustus pas ingaat, kun je bij een Android telefoon zelf ook een dataplafond en blokkade instellen en dat werkt dan meteen.

• auteur
  • Beginner
  • July 21, 2026

Bedankt voor de tip. Ze heeft een iPhone. Het nummer is nu tijdelijk geblokkeerd dus ik neem aan dat ze nu geen extra kosten meer kan maken…?