Skip to main content
Hallo, 



Over Simyo ben ik altijd heel tevreden maar heb helaas een hoge rekening ontvangen van €105,00 

Ik heb terug gekeken in het gebruik en zie dat mijn mb gebruik hoog is.

Dit kan ik niet plaatsen want ik gebruik bijna alleen maar wifi. 

Om heel eerlijk te zijn kan de rekening niet betalen, het bedrag is al gestorneerd omdat er geen saldo is.



Wat kan ik doen?



Graag hoor ik van u! 
Hoi imkekonings, welkom op het Simyo forum :)



Je topic heb ik verplaatst naar het onderwerp Factuur. Zo vinden andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic sneller.



Fijn om te horen dat je vooral prettige ervaringen hebt met Simyo. Dat je een hoge rekening hebt gekregen is inderdaad niet leuk. Ik ga je factuurkosten met je doornemen. Zo weet je waar ze vandaan komen en hoe je ze kan voorkomen.



Je hebt op je factuur van september buiten de bundelkosten voor internet. Deze kosten zijn € 37,58. Ook staan er buiten de bundelkosten op voor bellen en sms’en van € 47,95. Het lijkt er op dat je vooral buiten je belbundel komt. Als je meer belt en sms’t dan je belbundel is het misschien verstandig om je belbundel te verhogen. Daarnaast kun je via de Simyo app en op Mijn Simyo je belminuten bijhouden. Zo weet je altijd hoeveel je nog over hebt voor de huidige maand.



Als ik kijk naar je dataverbruik zijn er op verschillende dagen een aantal pieken. Op bijvoorbeeld 9, 10, 11 en 17 september is er veel internet verbruikt. Je geeft aan dat je vooral gebruikmaakt van Wifi. Het kan dat je toestel overschakelt naar ons netwerk. Je toestel schakelt namelijk automatisch over wanneer je Wifi verbinding hapert, zwak is of wegvalt. Via Mijn Simyo kun je je optie Internet op je mobiel uitzetten. Op deze manier zal je simkaart alleen via Wifi verbinding maken. Zo kan je toestel niet overschakelen 🙂 Je hebt ook de mogelijkheid om in je toestel een instelling uit te zetten. Afhankelijk van je toestel heet dit mobiele gegevens, dataverbinding of pakketgegevens. Er wordt ook altijd een sms gestuurd wanneer je 50 % en 100 % verbruikt van je internetbundel. Wanneer je deze sms'jes in de gaten houdt, ga je als het goed is niet meer over je internetbundel.



Je gaf ook aan dat je factuur is gestorneerd door te weinig saldo. Als je je factuur niet kan betalen, ontvang je van ons een herinneringse-mail. Je kunt via de iDEAL link in de herinneringse-mail je factuur alsnog betalen. Let wel op de betalingstermijn van je herinnering.



Heb ik je vraag zo beantwoord?

Reageer