Beste,
Gisteren waren we aan het logeren en heeft mijn dochter op haar telefoon spelletjes gespeeld op het internet terwijl wij geen internetbundel voor haar hebben. Bij €100 heeft Simyo de rekening geblokkeerd. En nu we dit uitzoeken blijkt dat er al meer kosten gemaakt waren in oktober. Wij gingen er ten onrechte vanuit dat ze geen internetkosten kon maken, omdat we geen internetbundel hadden genomen. Gisteren heb ik (en mijn dochter van 11) mij niet gerealiseerd dat ze eigenlijk geen internetspelletje kon doen omdat we nog het wifi-wachtwoord daar niet hadden.
We denken dat het te maken heeft met de nieuwe telefoon die ze vanaf begin oktober heeft. Er zijn geen rekeningen van eerdere maanden. Dus bij de vorige telefoon hadden we de internetknop op haar mobiele telefoon uit staan? En waarom staat de knop internet binnen Nederland niet standaard uit binnen haar MijnSimyo? En moet Simyo niet meteen een waarschuwing e-mailen als er geen internetbundel is? Per 1 oktober zijn de kosten van Simyo omhoog gegaan vanwege de inflatie. Is bij die wijziging van het abonnement de knop ‘internet binnen Nederland’ weer aangezet?
Dit is dus een erg nare en dure verrassing. De teller staat op meer dan €180. Kost meer dan haar nieuwe telefoon gekost heeft. De andere kosten zijn verspreid over oktober en kunnen we niet goed verklaren. De logeerpartij met haar mobiele telefoon erbij was een uitzondering. Normaal gesproken gebruikt ze haar telefoon voor spelletjes thuis met de wifi. Wat kan Simyo voor ons doen?
Beste antwoord door Seren
Bekijk originele reactie