.

Beantwoord

Hoge rekening in korte tijd, wat kan ik doen?

  • 26 July 2022
  • 8 reacties
  • 112 Bekeken

Ik heb vorige maand een enorm hoge rekening gekregen ik schrok hier echt van.

Ik heb meerdere malen extra MB bijgekocht maar dit was blijkbaar niet genoeg.

300 !!! euro ik betaal normaal 16 pm.

100  euro heb ik moeten betalen anders word je sim kaart geblokkeerd.

Nu wil ik weten of ik ook in aanmerking kom voor een coulance.

300 euro is momenteel onbetaalbaar voor mij

 

icon

Beste antwoord door Seren 27 July 2022, 10:50

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @zehra,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zulke hoge kosten. Wij sturen altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms'jes krijg je ook wanneer je extra bundels koopt. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze gezien? 

Het is ook goed om te achterhalen wat zoveel MB's heeft verbruikt. Wij kunnen wegens de privacy wetgeving niet inzien waaraan het internet is verbruikt. Dit kun je gelukkig wel altijd achterhalen in je toestel. Voor meer informatie verwijs ik je naar onze website: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Ik wil graag kijken of ik iets voor je kan betekenen. Hiervoor wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met het 06-nummer en jouw persoonlijke gegevens. 

Groetjes,
Seren

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @zehra,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zulke hoge kosten. Wij sturen altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms'jes krijg je ook wanneer je extra bundels koopt. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze gezien? 

 

 

Zou het niet verstandig zijn dat advies ook in de eerste SMS te zetten?

En misschien om dit alles ook per email te versturen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @zehra,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zulke hoge kosten. Wij sturen altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms'jes krijg je ook wanneer je extra bundels koopt. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze gezien? 

 

Zou het niet verstandig zijn dat advies ook in de eerste SMS te zetten?

En misschien om dit alles ook per email te versturen?

Hoi @XTF,

Bedankt voor je bericht. Wij geven altijd  het volgende aan in de eerste SMS (80% verbruik): '’Heb je niet genoeg MB's deze maand? Je kan MB's bijkopen op Mijn Simyo en de app'’. Jouw feedback zal ik meenemen en doorzetten naar de juiste afdeling. Echter lijkt het mij persoonlijk erg verwarrend als er word geïnformeerd over het buitenbundel tarief wanneer klanten een SMS krijgen dat ze 80% van de internetbundel hebben verbruikt, op dat moment hebben ze dan namelijk nog gewoon een internetbundel. Thanks voor de feedback!

Groetjes,
Seren

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @zehra,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zulke hoge kosten. Wij sturen altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms'jes krijg je ook wanneer je extra bundels koopt. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Heb je deze gezien? 

 

Zou het niet verstandig zijn dat advies ook in de eerste SMS te zetten?

En misschien om dit alles ook per email te versturen?

Hoi @XTF,

Bedankt voor je bericht. Wij geven altijd  het volgende aan in de eerste SMS (80% verbruik): '’Heb je niet genoeg MB's deze maand? Je kan MB's bijkopen op Mijn Simyo en de app'’. Jouw feedback zal ik meenemen en doorzetten naar de juiste afdeling. Echter lijkt het mij persoonlijk erg verwarrend als er word geïnformeerd over het buitenbundel tarief wanneer klanten een SMS krijgen dat ze 80% van de internetbundel hebben verbruikt, op dat moment hebben ze dan namelijk nog gewoon een internetbundel. Thanks voor de feedback!
 

Hi @Seren,

 

Maar wanneer de 100% SMS wordt ontvangen, is het veel hogere tarief (150 euro/GB) al van toepassing terwijl de klant dat misschien nog niet wist..

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @XTF,

Bedankt voor je bericht. De waarschuwingen die wij sturen worden real-time verstuurd, dat betekent dat zodra je internetbundel op is je meteen een sms ontvangt met een waarschuwing dat je gebruik maakt van het buitenbundeltarief van €0,15 per MB (de 100% sms). Je ontvangt de sms'jes dus op tijd. Het is dan ook aan de klant zelf om de waarschuwingsberichten goed in de gaten te houden en op tijd actie te ondernemen om extra kosten te voorkomen (MB's bijkopen of internet uitschakelen) 🙂.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 3
Badge +1

Is dat zo? Elders las ik dat dataverbruik met vertraging geregistreerd wordt..

Volgens https://www.simyo.nl/4g is de maximale snelheid 256 Mbps. Dat is 4,80 euro per seconde.. zelfs een xxx lijn is goedkoper..

Binnen een minuut kan de rekening dus zijn opgelopen tot 256+ euro.

 

> Met een 4G abonnement heb je een gemiddelde downloadsnelheid van 50 Mbps. Maximaal kan je downloadsnelheid zelfs wel 256 Mbps zijn! En je maximale uploadsnelheid is 150 MBps. Supersnel internet, dus!

 

Moet die 150 trouwens niet Mbps zijn?

De waarschuwingssms-jes komen real-time van het netwerk ​​​​​ en niet van Simyo die de gegevens met vertraging idd ontvangt.  En de upload klopt idd niet dit is Mbps.

De registratie via de simkaart gebeurt real-time.. Anders zou de waarschuwing ook niet real-time kunnen verstuurd worden. 

En HIER staat dat de gegevens met vertraging ontvangen wordt. 

Reputatie 7
Badge +7

@Friesian  Bedankt voor je reactie! 😊

Reageer