.

Vraag

Hoge rekening door wegvallen WiFi, wat nu?

  • 24 September 2023
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Gisteren heb ik een nieuwe telefoon ontvangen en tijdens het instellen moest er natuurlijk van alles gedownload worden. Ik heb toen mijn telefoon aan de lader gelegd en de downloads door laten lopen op de achtergrond. Helaas is ondertussen de WiFi weggevallen waardoor mijn telefoon bijna 2 GB buiten de bundel heeft verbruikt, daardoor zit ik nu met een rekening van over de 300 euro. Na eerst een nieuwe mobiel gekocht te hebben komt nu deze rekening wel erg rauw op mijn dak. Natuurlijk is dit niet de schuld van Simyo, maar ik hoop toch dat er misschien een coulance regeling is waar ik mee uit de brand geholpen kan worden.

Groetjes van Melissa


2 reacties

Hallo @Beta wacht de reactie van een moderator morgen af om een betalingsregeling te treffen als je het niet in een keer kunt betalen.

Pas in je mobiel aan dat bij geen of slechte wifi je mobiel niet automatisch overschakelt naar mobiel datagebruik.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Beta,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! Ik kan het begrijpen dat je hiervan baalt..

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt, wil ik je inderdaad de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Dit zou je kunnen helpen in de toekomst.

Ik kan het me goed voorstellen dat je de waarschuwingsberichtjes in jouw geval even hebt gemist. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. :)

Bedankt voor je hulp! @JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer