.

Beantwoord

Hoge rekening

  • 19 May 2013
  • 3 reacties
  • 283 Bekeken

Mijn dochter heeft een nieuwe telefoon gekregen. bij het instellen hiervan is ws iets mis gegaan. Gisteren had ik haar beltegoed opgewaardeerd tot circa € 12,,-. Vandaag zie ik tot mijn schrik tot ze op - € 45,- zit. Ik kan niet zien hoe dit veroorzaakt is. Internet? In de rekeningoverzicht lijkt het op bellen en sms'n. Maar voor zover mij bekend heeft ze geen sms gestuurd. ca € 55,- voor een dagje internetten lijkt mij wel extreem veel. Kan ik een specificatie krijgen van de kosten? Kan hier met Symio een oplossing voor gevonden worden? 
icon

Beste antwoord door Charlene 21 May 2013, 15:41

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
U zult tot dinsdag moeten wachten vrees ik, de helpdesk is in het weekend en op feestdagen gesloten - zie klantenservice bovenaan deze pagina.
Reputatie 7
Badge +9
ca € 55,- voor een dagje internetten lijkt mij wel extreem veel

Nee hoor, zeker niet als ze geen internetbundel heeft. Bovendien.....vergis u niet, de MB's vliegen er doorheen. Even één webpagina bezoeken kan al zo 2 MB's aan dataverbruik kosten. Dus een dagje internetten......
Badge +8
Mijn dochter heeft een nieuwe telefoon gekregen. bij het instellen hiervan is ws iets mis gegaan. Gisteren had ik haar beltegoed opgewaardeerd tot circa € 12,,-. Vandaag zie ik tot mijn schrik tot ze op - € 45,- zit. Ik kan niet zien hoe dit veroorzaakt is. Internet? In de rekeningoverzicht lijkt het op bellen en sms'n. Maar voor zover mij bekend heeft ze geen sms gestuurd. ca € 55,- voor een dagje internetten lijkt mij wel extreem veel. Kan ik een specificatie krijgen van de kosten? Kan hier met Symio een oplossing voor gevonden worden? 

Hoi Wing64,

Het is inderdaad voor het grootste deel internetverbruik geweest, waardoor je dochter nu een negatief beltegoed heeft. Maar zij heeft ook al wel 70 smsjes verstuurd.
Wanneer je geen internetbundel hebt, dan wordt internetverbruik gerekend tegen Pay as you go tarief. Dit houdt in dat je €1 per MB betaalt, en dat kan erg snel oplopen. Omdat internetverbruik met een vertraging wordt doorgegeven door het netwerk, kun je meer verbruiken dan je aan tegoed hebt. Dit verklaart het hoge negatieve beltegoed.
Naast de internetkosten, heeft je dochter ook 21 MMS-jes verstuurd. Dit zijn afbeeldingen, en die worden gerekend à €0,50 per stuk.

Ik zie dat je de optie "Internet op je mobiel/MMS" inmiddels hebt uitgezet. Dit voorkomt hoge kosten in de toekomst.
Een specificatie van het verbruik, kun je zelf inzien op Mijn Simyo. Onder het tabblad verbruik, kan je de huidige maand bekijken, of een periode invullen waartussen je het verbruik wil inzien.

Een negatief beltegoed kunnen we helaas niet voorkomen, dus het is wel zaak om het verbruik goed in de gaten te houden.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,

Charlene

Reageer