.

Beantwoord

Hoge kosten wegens internetgebruik buiten bundel - nav 1 GB gratis

  • 29 January 2024
  • 1 reactie
  • 23 Bekeken

Hallo,

Begin van dit jaar kreeg ik een berichtje van Simyo: omdat ik een jaar mijn abonnement heb kreeg ik 1 GB gratis data cadeau. In mijn standaard abonnement zit geen internetbundel, omdat ik deze gewoonlijk alleen gebruik om heel af en toe te bellen/ gebeld te worden.

Nu ben ik afgelopen maand verhuisd en kon mijn vaste internet pas een week later aangesloten worden dan gepland. Ik was dan ook superblij dat ik gebruik kon maken van deze gratis GB aan data, deze heb ik daarom toen ik geen vast internet meer had tijdelijk aangezet op mijn telefoon. Mijn telefoon staat 's avonds op ‘niet storen’ waardoor ik sms'jes niet zie / hoor binnenkomen. De waarschuwing dat ik over mijn limiet heen was heb ik dus niet gezien. Pas de volgende dag zag ik dit bericht, en een mail waarin mijn hoge dataverbruik werd genoemd met de bijkomende kosten (bijna € 200).

Hier ben ik ontzettend van geschrokken, als ik de sms wel had gezien had ik uiteraard mijn internet direct uitgezet. Extra zuur omdat het om een cadeautje ging, maar ik daardoor dus juist in de hoge kosten gejaagd ben (het hele voorgaande jaar heb ik geen internet verbruikt via Simyo, en dat zou ik ook niet gedaan hebben zonder deze ‘gratis’ bundel).

Ik hoop dat het mogelijk is een regeling te treffen, ik raak echt in paniek van deze kosten die ik op dit moment echt niet kan missen (verhuizing nav echtscheiding).

Ik post dit op het forum omdat ik overdag werk of voor mijn kinderen aan het zorgen ben. Bellen / chatten is daardoor lastig.

Groetjes,

Yentel

icon

Beste antwoord door Roeqajja 30 January 2024, 14:37

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Yentel,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten buiten je bundel zijn gemaakt! 

Ik kan het begrijpen dat je de waarschuwingssms’jes een keer kan missen. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer