.

Beantwoord

Hoge kosten vanwege simkaart in mifi router, hoe kan dit?

  • 26 September 2023
  • 2 reacties
  • 166 Bekeken

Wij hadden de Simyo data abbonemnet in een MiFi op be boot in gebruik.

Tijdens het zeilen is tussen 13:19 en 13:49 volgens de factuur 2.4 GB aa data gebruikt.

Daar de sim in een MiFimzit komen SMS berichten niet door.

Gevolg is een torenhoge rekening van 349 euro.

 

Waarschijnlijk stonden er een aantal pagina's open met die irritante popup reclame filmpjes.

Was de avond er voor (via haven wifi) technische informatiemop fora's aan het zoeken.

Waarschijnlijk de laptop of browser later opgestart waarna mobile dat is gaan tellen.

 

Dit is bijna niet te voorkomen en buiten proportioneel tov een abonnement van 15 euro per maand.

 

Een fatsoenlijke provider zoals KPN verträgt de snelheid tot minimum bij overschreiding zonder buitenproportionele kosten. Je kan dat daarna als je merkt dat hetop is een bundel bijkopen (na de data slurper beidigd te hebben)

NEEM GEEN DATA AF BIJ SIMYO, KAN JE DUUR KOMEN TE STAAN!!!!!

~Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 26 September 2023, 13:45

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo @rfvh65e8j een Simyokaart met een 06-nummer mag ook niet in een mifi-router gebruikt worden.

Dat mag alleen met een data-simkaart met een 097-nummer, maar die levert Simyo niet. Zie onderstaande link:

https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/14804/ACM-geen-06-nummer-voor-tablet-of-beveiligingscamera

Bij KPN kun je inderdaad een data-simkaart bestellen met een 097-nummer en als je dan buiten je limiet komt, wordt de snelheid vertraagd.

In de voorwaarden van Simyo staat duidelijk hoe het werkt als je buiten je bundel gaat.

Als je het bedrag niet in 1 keer kan betalen, kun je op de reactie van een moderator wachten voor een betalingsregeling, maar ik lees dat je een boot hebt, dus zal het bedrag van €349 niet zo'n probleem zijn.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @rfvh65e8j,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Ook is het gebruik van onze simkaarten voornamelijk gemaakt voor telefoons. Wij sturen namelijk altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Als je de simkaart in bijvoorbeeld een mifi router hebt zitten, dan kun je deze sms'jes ook niet ontvangen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Ik kan het me goed voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. :)

Bedankt voor je hulp! @JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer