Skip to main content
Hallo Simyo,



Op mijn factuur voor de maand april schrok ik enorm van de hoogte van het internetbedrag van 1 dag, namelijk 22 euro verbruikt op 3 april.

Mijn Nummer zou pas op 15 april over gezet worden en om deze reden heb ik via thuis via Wifi af en toe internet gebruikt. Je ziet de dag ervoor en de dag erna een of twee centen op de rekening staan.



Waar komt dit verschil vandaan?

Mijn telefoon heeft ten minste tot 15 april op geen dataverbruik gestaan, dus de telefoon kan toch niet uit zichzelf andere verbinding dan Wifi maken?



Op de factuur kan ik geen specificaties bekijken. Ik kan niet nagaan op welk tijdstip ik blijkbaar 22 euro aan internet heb verbruikt.



De kosten lopen snel hoog op en dat is niet de reden waarom ik naar jullie ben overgestapt.



Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? Is er een manier om een waarschuwing te verzenden via mail, sms of wat dan ook op het moment dat kosten buiten het normale verbruik gaan? Ik kijk niet dagelijks op Mijn Simyo en wanneer ik dan wel kijk, is het al te laat..



Groeten

Een verontwaardigde klant
Voor een uitleg van het onverwacht hoge dataverbruik, zie https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/
Hallo Simyo,



Op mijn factuur voor de maand april schrok ik enorm van de hoogte van het internetbedrag van 1 dag, namelijk 22 euro verbruikt op 3 april.

Mijn Nummer zou pas op 15 april over gezet worden en om deze reden heb ik via thuis via Wifi af en toe internet gebruikt. Je ziet de dag ervoor en de dag erna een of twee centen op de rekening staan.



Waar komt dit verschil vandaan?

Mijn telefoon heeft ten minste tot 15 april op geen dataverbruik gestaan, dus de telefoon kan toch niet uit zichzelf andere verbinding dan Wifi maken?



Op de factuur kan ik geen specificaties bekijken. Ik kan niet nagaan op welk tijdstip ik blijkbaar 22 euro aan internet heb verbruikt.



De kosten lopen snel hoog op en dat is niet de reden waarom ik naar jullie ben overgestapt.



Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? Is er een manier om een waarschuwing te verzenden via mail, sms of wat dan ook op het moment dat kosten buiten het normale verbruik gaan? Ik kijk niet dagelijks op Mijn Simyo en wanneer ik dan wel kijk, is het al te laat..



Groeten

Een verontwaardigde klant




Hoi Jorindepelt,



Welkom op het forum!

Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat je gebruik hebt gemaakt van je aansluiting voor dat er nummerbehoud heeft plaats gevonden.

Voor de maand april is er nog geen factuur omdat de maand nog niet is afgelopen. In het verbruik om je persoonlijke pagina kan je wel zien op welke tijdstippen je gebruik hebt gemaakt van het internet. In de communicatie die je van Simyo hebt gekregen staat vermeld dat wanneer je gebruik maakt van het tijdelijke telefoonnummer je dan de buiten de bundel kosten betaald voor het bellen/sms'en en het pay as you go tarief voor het internet. Wanneer je 75% of 100% van je internetbundel hebt verbruikt dan krijg je wel een melding per sms.



@Scotsman bedankt voor het meedenken.
En Jorinde binnenkort heeft simyo een app waarmee je direct je verbruik op je telefoon kan zien. Hiermee kan je wellicht voorkomen dat je buiten de bundel komt. Want die kosten zijn ook niet gering.
;35820">En Jorinde binnenkort heeft simyo een app waarmee je direct je verbruik op je telefoon kan zien. Hiermee kan je wellicht voorkomen dat je buiten de bundel komt. Want die kosten zijn ook niet gering.



Het bijhouden van je verbruik middels een app is handig wanneer je wilt weten hoeveel minuten en mb's je nog over hebt tot het einde van de maand.



@ Martijn®️ bedankt voor het meedenken.

Reageer