Simyo heeft geen buitenbundel blokkade. Als je dat wilt moet je dat instellen in je toestel (Android) of met een app.
Er is een coulance regeling, daar gaan Moderators over.
Ik vermoed dat tijdens die bruiloft veel gasten filmpjes en zo hebben geplaats op facebook e.d., en als dat dan facebook vrienden zijn kam je verbruik lekker oplopen. Maar ik gebruik geen facebook, dus ik kan er naast zitten.
Ik vermoed dat tijdens die bruiloft veel gasten filmpjes en zo hebben geplaats op facebook e.d., en als dat dan facebook vrienden zijn kam je verbruik lekker oplopen. Maar ik gebruik geen facebook, dus ik kan er naast zitten.
Wat een aanname… Het gebruik van Facebook is in het geheel niet genoemd. Hoe kun je aannemen/stellen dat Facebook hiervan een schuldige zou kunnen zijn?
Facebook, ik gebruik Facebook, gebruikt niet uit zich zelf data. De data wordt alleen gebruikt als de gebruiker zijn/haar Facebook gebruikt.
@Groeneveld_E Heb je wellicht je telefoon open gesteld als hotspot? Juist, omdat je toch wel een ruime bundel hebt van 12GB? In dat geval kan het datagebruik héél snel oplopen. Te meer, omdat de telefoons van de aangesloten gebruikers de verbinding zien als een WiFi verbinding waarna de apparaten automatisch filmpjes kunnen afspelen, updates kunnen binnen halen, etc etc.
Bij 80% en 100% stuurt Simyo waarschuwingen per SMS. Deze heb je waarschijnlijk gemist. Of misschien zelfs uitgezet, omdat je, net als velen, niet zit te wachten op de provider sms’jes bij overschrijding van de landsgrenzen.
Wat betreft de eventuele coulance, waar je om vraagt, een moderator zal dit oppakken en je vanuit dit topic gaan vragen om een persoonlijk bericht te sturen, waarna Simyo kan gaan kijken of ze je tegemoet kunnen gaan komen.
Het was ook maar een aanname, en ik gaf ook aan dat ik er naast kan zitten.
Sorry als ik je in de gordijnen heb gejaagd.
Hoi @Groeneveld_E,
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je schrikt van deze kosten! Ik zie dat @wimj12 en @RicoK jou al een goede toelichting hebben gegeven, bedankt heren. Wij kunnen helaas niet inzien waar het internet aan is verbruikt. Het kan meerdere oorzaken hebben waardoor de kosten kunnen ontstaan. Zo ook dat er inderdaad op de achtergrond iets heeft afgespeeld, geüpload of dat er onbewust nog iets heeft aangestaan in je toestel. Via deze link: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel kan je het beste uit je internetbundel halen!
Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Ik kijk graag even mee op je aansluiting!
Groetjes,
Amy