Skip to main content

.

Mijn dochter (12) is net terug van een weekje ponykamp op Terschelling. Nu blijkt dat ze flinke kosten heeft gemaakt buiten de bundel, zonder dat ze dit doorhad. Wat als een leuke week begon is nu wel met een domper afgelopen. De kosten zijn bijna 200 euro!!! Ze had nog zo haar GB bijgehouden in haar telefooninstellingen, die blijft steken op 5,5 GB, dus nog binnen haar bundel van 6 MB. Ik kreeg ineens een mailtje vrijdagochtend dat haar nummer was geblokkeerd vanwege de hoge kosten. Daardoor was ze op Terschelling zonder dat ze mij nog kon bellen. 

Bij thuiskomst hebben we haar verbruik bekeken, en bleek ze de sms-jes niet te hebben gezien. Omdat ze dat niet kent en daar geen meldingen van krijgt. Haar telefoon zelf wees nog steeds verbruik 5,5 GB aan, dus dat is ook vreemd. 

We hebben als gezin 3 abonnementen bij Simyo. Als trouwe klant krijg je dus extreem hoge kosten als het een keer gebeurt, zonder dat je het doorhebt, je buiten de bundel beland. Het bedrag is absurd hoog! In de instellingen vind ik ook geen optie dat er NIET buiten de bundel gegaan kan worden. Ik had dit eigenlijk ook niet gedacht dat er zomaar buiten de bundel gegaan kon worden.  

Ik hoop dat er een oplossing is! 

Lees voor de zekerheid deze blog met tips: 

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/

Een moderator, medewerker van Simyo zal met je meekijken naar welke mogelijkheden er zijn qua coulance na een gevraagd pb.

Mede forum leden hameren er al jaren erop dat een betere bescherming essentieel is. Een betere bescherming zou niet het kritieke punt mogen zijn voor Simyo, maar helaas zie ik daar geen verbetering in komen.

Succes!

Hallo @Malot even met Simyo bellen voor een betalingsregeling.

Succes.

Hoi @Malot,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Je kunt je simkaart daarna deblokkeren door een aanbetaling via Mijn Simyo te doen en je telefoon daarna opnieuw op te starten.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil daarom graag met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken :).

Bedankt voor de hulp @JanD en @RobbyTown

Groetjes,
Roeqajja

Reageer