Skip to main content
Beantwoord

hoge kosten buiten bundel zonder melding of limiet

• September 23, 2026
  • 2 reacties
  • 21 Bekeken

Ik heb zeer hoge kosten gemaakt buiten mijn bundel zonder dat er een melding kwam. In Australië werkt de datalimiet niet en is er een vertraging tot 36u voordat de kosten bekend zijn. Toen mijn nummer geblokkeerd werd, was ik ruim €300 verder. Kan dit zomaar?

Beste antwoord door Friesian

Beste ​@Nappie247 - Nappie.

Jammer om met deze kosten geconfronteerd te worden maar ik wil je alvast wat uitleg geven. 

Morgen vanuit Nederland.

Het dataplafond van Simyo werkt alleen in Nederland en de zone 1, EU landen, dus niet in Australië. Helaas valt Australië ook buiten de buitenlandbundels. 

Buitenland bundels

En inderdaad zit er in het buitenland vertraging op het ontvangen van de gegegevens van 36 uur.

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik

Australië valt in zone 3. Dus al het verbruik is buiten de bundel/ buitenbundelkosten. 

Dus in principe is eigenlijk aan te bevelen om vooral Wi-Fi te gebruiken en/of een lokale simkaart. Maar dit is koffie na de maaltijd. 

Een moderator, een medewerker zal ook nog reageren op je topic. 

2 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • September 24, 2026

Beste ​@Nappie247 - Nappie.

Jammer om met deze kosten geconfronteerd te worden maar ik wil je alvast wat uitleg geven. 

Morgen vanuit Nederland.

Het dataplafond van Simyo werkt alleen in Nederland en de zone 1, EU landen, dus niet in Australië. Helaas valt Australië ook buiten de buitenlandbundels. 

Buitenland bundels

En inderdaad zit er in het buitenland vertraging op het ontvangen van de gegegevens van 36 uur.

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik

Australië valt in zone 3. Dus al het verbruik is buiten de bundel/ buitenbundelkosten. 

Dus in principe is eigenlijk aan te bevelen om vooral Wi-Fi te gebruiken en/of een lokale simkaart. Maar dit is koffie na de maaltijd. 

Een moderator, een medewerker zal ook nog reageren op je topic. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Leader
  • September 24, 2026

Hoi ​@Nappie247,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je extra kosten hebt gemaakt. 

Ik zie dat je van ​@Friesian al juiste informatie en uitleg hebt ontvangen hierover. Toch kijk ik graag nog even met je mee naar de gemaakte kosten en dat je geen waarschuwing zou hebben ontvangen. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? 

Groetjes,
Amy