.

Hoge kosten buiten bundel, wat kan ik doen?

  • 26 August 2023
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

Goedenavond,

Ik kreeg vanavond een melding met dat mijn simkaart geblokkeerd is door te hoge kosten die ik zou hebben gemaakt buiten mijn internetbundel. Dit vind ik heel vreemd omdat ik naar de periode van de tijdstip heb gekeken waarin dit gebeurd zal moeten zijn maar dit kan niet kloppen. In deze periode zit ik altijd avond te eten met het gezin waarbij wij geen telefoons gebruiken. Ook was ik gewoon thuis waardoor mijn telefoon op de WiFi verbonden is. Dus ik snap echt niet hoe ik zo’n hoge kosten kan maken. 
 
Ik las op de forum van Simyo dat iemand 5 maanden geleden. hetzelfde probleem heeft gehad en diegene een berichtje kon sturen om eventueel tot een oplossing te komen. Graag zal ik ook met iemand in contact willen komen die mij eventueel helpen. 
Mvg Lili


3 reacties

Hoi @Lili1997 - Lili.

Morgen. 

Ik denk dat er in een tijd waarin de wifi minder goed signaal gaf qua thuisnetwerk dat mobiele gegevens zijn gebruikt. Dat is het wat voor kosten kan zorgen. Al gebruik je zelf niet de telefoon, op de achtergrond kan altijd iets actief zijn sowieso. . Dus regelmatig alle apps goed afsluiten.

Je kunt voortaan in je achterhoofd houden dat wanneer de telefoon op Vliegtuigstand staat en Wi-Fi aan dat de simkaart geblokkeerd is voor alle verkeer. 

Morgen reageert een moderator en zal naar ik verwacht ook mee willen kijken of ze iets voor je kan betekenen m.b.t. de kosten. Succes!

Ondanks alles een fijne zondag. 

Dat zal fijn zijn als er iemand met me mee wil kijken. Zal zo maar wel eerst de kosten betalen want anders kan ik niemand bereiken en dat is natuurlijk niet handig met mijn werk. 
 

Bedankt voor je reactie en zie graag morgen nog een reactie tegemoet. 
 
Mvg Lili

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Lili1997,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. De tips van @Friesian zijn ook super handig om te onthouden, super bedankt hiervoor! :)

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer