Skip to main content

.

Beste Simyo, 

Ik ben sinds begin dit jaar lid bij jullie en heb daar tot nu toe nooit klachten gehad, echter ben ik deze week in de nacht van 12-05-2022 in een half uur bijna 220 euro de schuld in gegaan. Dit totdat mijn simkaart geblokkeerd is door jullie. Online lees ik dat jullie wettelijk verplicht zijn een bericht te sturen bij 80 en 100% verbruik van mijn data, echter is dit niet gebeurt. Het eerste bericht dat ik ontvangen heb is een bericht waarin vermeld word dat mijn simkaart vanwege hoge koste geblokkeerd is. Daarnaast lees ik in een reactie op het simyo forum dat een simkaart bij kosten van 100 euro automatisch word geblokkeerd, dit gebeurde bij dus pas na de 220 euro. Ik heb uiteindelijk de oorzaak van het data verbruik gevonden, maar vind het erg zorgzaam dat het mogelijk is om zonder meldingen wakker te kunnen worden met een rekening van bijna 220 euro. 

Hopelijk kunnen jullie iets voor mij betekenen! 

Met vriendelijke groet, 

Max Schuurkes

Hoi @Max Schuurkes,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je geschrokken bent van de hoge koste kosten.

Het klopt inderdaad dat wij altijd twee waarschuwing sms'jes versturen, bij 80% en 100% verbruik. De sms'jes worden vanaf een 1200 nummer verstuurd. Kan het zijn dat je dit nummer geblokkeerd hebt staan? Dit zou eventueel verklaren waarom je de sms'jes niet hebt ontvangen. Daarnaast adviseer ik je om te kijken of je inbox wellicht vol zit. Mocht dit niet het geval zijn kan ik eventueel de netwerkspecialist bellen om te achterhalen of deze sms'jes werkelijk verstuurd en afgeleverd zijn. 

Ook klopt het dat wij de aansluiting blokkeren wanneer er €100 aan buitenbundel kosten zijn gemaakt in een korte tijd. Omdat het verbruik met een vertraging binnenkomt op het netwerk kan het zijn dat er in dit geval pas een blokkade is geweest toen de kosten al opgelopen waren tot de €220. 

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Dan kijk even met je mee naar een oplossing 😊.

Groetjes,
Seren