Skip to main content

Hoge kosten buiten bundel

• March 12, 2026
  • 5 reacties
  • 39 Bekeken

Zoals velen voor mij zie ik nu op dit forum dat klanten vaak tegen ontzettend hoge kosten aanlopen zo gauw ze over hun limiet gaan. Ik was benieuwd wat de reden was dat Simyo niethet gebruik stop zet, zoals vele andere providers doen? Ook ik zit nu vast aan een rekening van €77,45 op een abonnement van €11,-. Ik heb door een onoplettend moment kosten gemaakt van mijn abonnement van een half jaar. Ik moet zeggen dat ik wel teleurgesteld ben dat de beste provider volgens de Consumentenbond toch een soort trucje op hun klanten gebruikt.  

5 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • March 12, 2026

Beste ​@FrisoH het staat gewoon in de voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan, dus niets geen trucjes, je had het kunnen weten.

Zet meteen dataplafond aan voor €0,50 per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Bij een Android toestel kun je nu al een waarschuwing en plafond instellen, bij Iphone weet ik het niet.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 12, 2026

Hoi ​@FrisoH,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel door extra internetverbruik. Ik begrijp dat dit vervelend is en dat je hier niet op zat te wachten.

Wij versturen automatisch twee waarschuwingssms’jes: één wanneer de internetbundel voor 80% is verbruikt en één wanneer de bundel volledig op is. Zodra de internetbundel op is en er toch internetverbruik plaatsvindt, wordt het buitenbundeltarief van €0,15 per MB in rekening gebracht.

Zoals ​@JanD ook aangeeft, kun je bij ons een dataplafond instellen om kosten buiten de bundel te voorkomen. Bedankt voor je uitleg en tip!

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit intern overleggen met de betreffende afdeling en kijken wat er mogelijk is voor een passende oplossing.

Alvast bedankt voor het sturen van de gegevens!

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 12, 2026

Ik moet zeggen dat ik wel teleurgesteld ben dat de beste provider volgens de Consumentenbond toch een soort trucje op hun klanten gebruikt.  

Dit is het verdienmodel van Simyo..

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • March 14, 2026

Dat is waar, maar aan de andere kant zo simpel te voorkomen.

Gratis als je een Android toestel hebt, en voor 0.50 Euro per maand als je met Apple werkt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 15, 2026

Dat is waar, maar aan de andere kant zo simpel te voorkomen.

Gratis als je een Android toestel hebt, en voor 0.50 Euro per maand als je met Apple werkt.

Yep, maar niet iedereen is daarvan op de hoogte.. en dat komt Simyo wel goed uit.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_van_de_grote_aantallen