Beste Simyo,
Ik ben al zo'n acht jaar klant bij jullie en ben in die periode altijd tevreden geweest. Gister zag ik tot mijn schrik dat mijn simkaart geblokkeerd is, omdat ik hoge kosten zou hebben gemaakt. Ik was bij mijn vader thuis en in de veronderstelling dat ik verbonden was met WIFI, maar dat bleek niet het geval. Maar het kwaad was zo snel al geschied: Op mijn Simyo app zag ik dat ik tussen 22:33:52 en 22:36:01, in een tijdsbestek van iets meer dan 2 minuten (!) zowel mijn resterende bundel zou hebben opgemaakt, als 1500Mb buiten mijn bundel hebben gebruikt. Dit met als gevolg een rekening van 219,75 euro bovenop mijn abonnement van 8 euro in Augustus. Hier schrok ik dan ook behoorlijk van.
De reden van het verbruik was dat ik via google drive een foto zocht, maar het blijkt dat het scrollen door de video's en foto's alles direct laadde, met als gevolg een explosie aan dataverbruik (± 2 Gb) door het laden van veel video's in een kort tijdsbestek. Dit is natuurlijk mijn eigen domme schuld, ik had de verwachting om op de wifi te zitten en dat was niet het geval. Echter had ik dit aantal Mb's buiten mijn bundel uiteraard nooit zien aankomen en heb ik wat dat betreft ook best wel pech gehad. Normaalgesproken zorg ik altijd dat ik direct Mb's bijkoop zodra mijn bundel op is, maar dat was hier niet meer mogelijk voordat er al hoge kosten waren gemaakt.
Ik begrijp dat het mijn schuld en verantwoordelijkheid is, maar ik hoop dat er iets iets te regelen valt voor deze hoge kosten. Wat kan ik nu het beste doen?
Hartelijke groeten,
Oscar de Vries