.

Beantwoord

Hoge kosten als minderjarige?

  • 9 March 2024
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Hallo, Ik moet 335 euro betalen voor mijn over 4g verbruik ik ben nog maar 14 en ik wist niet dat mijn 4g nog aanstond helaas dus ik heb hele hoge kosten over nu. Ik wil dit bedrag graag betalen maar ik kan dat op dit moment niet zomaar kan iemand me helpen? Ik kan pas werken als ik 15 ben en dat is in augustus en dan kan ik het pas afbetalen kan iemand me hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door Seren 11 March 2024, 16:55

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge

Je ouders? Die zijn verantwoordelijk voor jouw contract. 

Die zijden dat het mijn probleem is en dat ik het zelf moest oplossen

Reputatie 4
Badge +2

Wat hardvochtig van je ouders @Nikki_hettinga , en ook hebben ze geen gelijk! Als 14 jarige kun je geen eigen abonnement bij Simyo afsluiten, je moet nl. 18 jaar zijn. Je ouders zijn de ‘contracthouder’ en als zodanig verantwoordelijk, zij zullen dit met Simyo moeten regelen! Hoe jullie het daarna onderling regelen is geen zaak van Simyo maar van je ouders en jij. 

Er komt morgen of overmorgen op dit forum wel een Simyo moderator voorbij. Die zal je waarschijnlijk (hopelijk voor jou én je ouders) om meer gegevens vragen om dit samen op te lossen. 

Eigenlijk zou iemand die niet goed op de hoogte is van de voorwaarden die gelden bij Simyo deze provider moeten mijden. Het komt (te) vaak voor dat bij abonnees totaal onverwacht hoge kosten in rekening worden gebracht. Dit komt in 99% van de gevallen doordat gebruikers hun toestel niet goed in- en afstellen op hun persoonlijke situatie en de waarschuwende SMS’jes negeren.   

Als het om de techniek gaat lees even goed wat hier staat en hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. 

Reputatie 7
Badge +6

 Hoi @Nikki_hettinga,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je buiten bundel kosten hebt gemaakt. Ik snap dat zowel jij als je ouders hier van geschrokken zijn. Het zoals @Kaas Berrie zegt inderdaad niet mogelijk om een abonnement bij ons af te sluiten als je minderjarig bent. Je ouders zijn dus verantwoordelijk. Graag zou ik in contact willen komen met je ouders om samen naar een oplossing te kijken. Zou je dit bericht aan je ouders kunnen laten zien en vragen of ze ons een e-mail kunnen sturen naar webcare@simyo.nl (met een link/screenshot van dit topic)? 

Voor nu wil ik je in ieder geval adviseren om je 4G uit te zetten en deze blog: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel goed door te lezen (wellicht samen met je ouders). Hierin staan onder andere tips om je data verbruik te verminderen. Mocht je een Android telefoon hebben kun je op jouw telefoon zelf een datalimiet instellen. Hoe je dit kunt doen kun je teruglezen op deze website: Datalimiet instellen op Android

Mocht je zelf vragen hebben in de tussentijd kun je mij altijd een privé bericht sturen. Maar het lijkt mij op dit moment het beste dat ik in contact kom met jouw ouders. Laat je mij weten als ze ons een e-mail hebben gestuurd? 

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Seren

Reageer