Mijn dochter heeft een kind simonly met enkel bellen en sms-en voor 8 euro per maand. Op 18 mei om 8.37 ‘s avonds krijg ik een email dat haar nummer wordt geblokkeerd omdat haar opgenstaand bedrag minimaal 100euro was en om 9.22 werd er een email gestuurd dat dit al opgelopen was tot boven de 250 euro. In werkelijkheid waren de extra kosten uiteindelijk 377 euro. Zij heeft op dezelfde dag twee waarschuwings smsjes gekregen nadat deze kosten al waren gemaakt.
Mijn dochter is minderjarig (11jaar oud) en ik ben de beheerder van haar sim. Ik ben niet op tijd op de hoogte gesteld van dit probleem. Ik snap ook niet dat deze kosten worden berekend terwijl wij geen internetbundel hebben. Hoe kun je nu buiten bundel kosten maken zonder bundel.
Ik lees op dit forum dat dit al jaren een probleem is bij simyo en dat heel veel ouders hierdoor gedupeerd raken maar dat simyo weigert om meer te doen om kinderen te beschermen tegen deze hoge kosten. Dat het zo vaak voorkomt doet mij wel sterken in het geloof dat ik niet zomaar een onoplettende en onnozele consument ben maar dat er dringend extra moet worden gedaan vanuit simyo om deze problemen te voorkomen. Ik denk dat voor kindersimkaarten veel meer bescherming nodig is dan voor volwassen simkaarten en dat waarschuwingsberichten op tijd naar de beheerder moeten worden gestuurd en niet alleen naar het kind. Ik als beheerder ben uiteindelijk ook degene die de rekening betaald en de gebruker is minderjarig. Kinderen zonder internetbundel zouden daarbij ook geen internet moeten krijgen en kinderen met een bundel zouden dit niet moeten kunnen overschrijden tenzij de beheerder hiervoor toestemming heeft gegeven. Van google krijg ik altijd bericht of ik toestemming wil geven als mijn kind iets wilt downloaden dus dit is niks nieuws.
Ik heb via whatsapp contact gehad met de klantenservice en zij hebben mij na lang heen en weer een 50% korting aangeboden. Ik ben blij dat jullie tegemoet komen maar ik vind het nogsteeds niet eerlijk dat ik 188 euro moet betalen voor een product waar ik niet om heb gevraagd en dat ons is opgedrongen. Zeker als ik lees dat dit product voor tussen de 1 en 3 euro te koop is op jullie website! Ik zou graag met terug werkende kracht voor de maand mei een internet bundel willen kopen voor deze werkelijke kosten en niet de boete betalen die mij nu opgelegd wordt. Ik ben al vele jaren klant en heb tot nu toe geen klachten gehad. Ik hoop dat jullie mij verder tegemoet willen komen en de ideeen voor meer beveiliging voor kinderen willen doorspelen naar de betreffende afdeling.
Met vriendelijke groet,
Janneke Har Adir-Verheij