Skip to main content
ik heb in januari 400 euro moet betalen voor me data klopt dat wel vind echt een beetje raaar ?
Simyo zelf kan om privacy reden niet zien waar je het aan verbruikt hebt.

Jij zelf kan dat wel een beetje volgen door de MB meter op je telefoon te bekijken. Deze geeft niet geheel nauwkeurig aan maar geeft je wel een indicatie.

Simyo heeft in haar blog ook een onderwerp hierover geschreven. Mogelijk verstandig om die te lezen?

Misschien ook een tip om vaker op mijn simyo te kijken. Dan zal je minder snel voor dit soort verassingen komen staan.



Ik verwacht de vraag van hoogverbruik hierna.

Ik denk dat jij hier niet ondervalt omdat je geen 100 euro aan data binnen de 24 uur hebt verbruikt of voor 250 euro in een week.
Hoi jeffreytjuh, welkom op het Simyo forum!



Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Factuur. Andere gebruikers kunnen je topic zo ook makkelijker vinden.



Fijn om te zien dat maikel.martens je al heeft geholpen 🙂 Ik kan inderdaad niet zien waar je MbÂ’s aan zijn verbruikt. Wel zie ik de datums, de tijdstippen en de hoeveelheid MbÂ’s die je hebt verbruikt.



Op 18 januari was je internetbundel al op. Hierna heb je nog geïnternet tegen het buiten je bundeltarief van 18 januari tot en met 31 januari. Er is 2526 Mb buiten je internetbundel verbruikt.



Wanneer je 50 % en 100 % verbruikt, dan wordt er een sms gestuurd. Je 50 % sms is gestuurd op 9 januari om 20:24 uur. En je 100 % sms is gestuurd op 18 januari om 03:39 uur. Heb je deze smsÂ’jes ook gezien?



Het is daarnaast ook verstandig om de Mijn Simyo app en de Mijn Simyo pagina bij te houden. Hier kun je zien hoeveel Mb's je nog over hebt voor de huidige maand. Vanaf 18 januari zou je al gezien kunnen hebben, dan er geen Mb's meer waren.



Als je kijkt bij je verbruiksgegevens op je januari factuur, dan zie je dat je veel data hebt verbruikt vooral op bepaalde dagen. Je kunt bijvoorbeeld kijken naar 23 januari om 20:04 uur t/m 23:10 uur, op 24 januari om 00:19 uur, 25 januari om 14:49 uur en 31 januari om 00:30 uur t/m 03:32 uur.



In sommige smartphones kun je ook het één en ander nagaan waar de Mb's aan zijn verbruikt 😮 Van welk type telefoon maak je gebruik?



Ik hoor het graag van je :)



@maikel.martens; dankjewel voor je reactie!

Reageer